tisdag 8 mars 2011

Bakat bullar..

Här är resultatet :) Blev lite blandade bullar. Gjorde första plåten med snurror och dom blev ju jätte fina men orkade inte göra alla till snurror för det var inte lätt att stå på foten så länge. Men den är faktiskt bättre idag! Så jag har bara ont i den när jag går på den nu! Innan hade jag ju ont när jag satt still. Var tvungen att sysselsätta mig med något för nu har jag bara suttit här hemma i 3 dagar!

Fick en anonym kommentar med frågan om hur jag gör för att gå ner i vikt. Jag har ju gjort en Gastric bypass operation ( magsäcks operation). Den har ju hjälpt mig att gå ner i vikt nu. Sen har jag fått sköta mig med maten alltså uteslutit för mycket fett och socker. Jag är ute och går en del. Försöker ta mig till gymmet så ofta jag kan, men när man har små barn och massa måsten så hinner jag inte alltid med det. Operationen är det bästa beslutet jag tagit. Jag har fått ett helt annat liv och även om det kan vara jobbigt ibland så är det värt det! Jag har ju lyckats gå ner i vikt tidigare men har snabbt gått upp allt igen och alltid mer än vad jag vägde från början. Har alltid kämpat med min vikt och efter allt med graviditet, förlossning, högt blodtryck och min dåliga självkänsla så tog jag tillslut beslutet att skicka en remiss om operation. Operation var något jag funderat på i flera år men ville göra allt för att lyckas på egen hand innan jag gick igenom denna stora och riskfyllda operation. Men allt har ju som sagt funkat bra :)

Nu ska jag ta en kopp the och mysa ner mig med en filt och titta på tv. Älsklingen jobbar ju tyvärr kväll denna veckan :(...

Inga kommentarer: