torsdag 20 januari 2011

Torsdag...

Hehe ni som känner mig vet hur besatt jag är av försvarets hudslava, så denna bilden är ju bara så klockren! Måste sluta med det men har hållt på sen jag var 12 år! Har det alltid med mig, ligger alltid under kudden och jag få fullständig panik om jag inte hittar det! Inte nyttigt att vara så beroende och besatt av något!

Har väntat med att skriva för jag ville nå mitt delmål på -30 kg! Men jävla våg som envisas med att stå still eller gå upp och ner 1 hg! Nu har jag bara 2 hg kvar så håll tummarna för att vågen är snäll i morgon!

Har inte hänt massor, Julia har varit på dagis, jag har städat och resten har vi mest bara tagit det lugnt! Idag skulle vi haft playdejt med Emma och Matilda men efter Julia ätit sin gröt spydde hon upp allt och lite där till! Så fick ju självklart ställa in tråkigt nog! Men det är nog ingen magsjuka utan mer att hon åt för mycket eller för snabbt för nu har hon ätit 2 gånger och fått behålla allt och är pigg för övrigt! Så i eftermiddag åker vi till mamma en sväng! Vill inte bara sitta hemma blir ju helt förslöad!

Har länge tittat efter utbildningar jag skulle kunna gå, nu har jag hittat en som verkar intressant men vet inte så mycket om den än. Har skickat mejl om massa frågor, men vet inte heller när utbildningen startar. Den är på 1 år och kan göras på distans. Det är en påbyggnadsutbildning på undersköterske utbildningen. Barn undersköterska för sjuka och nyfödda barn heter utbildningen. Låter väldigt intressant. Visst där är nog ett tufft jobb men samtidigt mycket givande! Visst låter det intressant??

Nu ska jag lägga lillan som sitter här jämte och myser :)

Ha en toppen dag!

2 kommentarer:

Eleonore sa...

Håller tummar och tår för att ditt mål ska uppnås och att vågen kommer vara väldigt snäll i morrn......Lycka till!!!!
Kram Eleonore

Jessica sa...

Håller tummarna för att vågen rör sig åt rätt håll :o)
Jag väntar också på att min våg ska visa -30 kg, brukar väga mig på onsdagar och i onsdags så stod vågen på 29,7...