lördag 29 januari 2011

Lördag och jag är ledig :)

God förmiddag :)

Idag vaknade lillan vid 8.00 så det var skönt, hela familjen utvilad :)

Igår jobbade jag 8-14 skulle jobbat till 15 men fick flexa en timme:)
Åkte hem och städade lite snabbt och började med maten så den var färdig när Oskar och Sara kom:) Jag gjorde hasselbacks potatis, hel fläskytterfilé i ugn med en sås och en grönsallad:)Blev lite salt tycker jag men dom andra åt och tyckte det var så gott så :) Skönt det. Julia åt massor med! Sen till efterrätt gjorde jag kola och hallonswirle heter det. Man gör en smet av philadelphia, grädde och kolasås sen varvar men det med havrekex och hallon, ser väldigt tjusigt ut och blir väldigt mumisgt:) Sen var det dax för lillan att sova, men oj vad hon tyckte det var roligt att Oskar och Sara var här, hon lekte med dom länge och gick nog igenom hela hennes bok samling hehe! Drack 2 glas vin, väldigt försiktigt för man vet ju inte hur magen reagerar på alkohol och hur lättpåverkad man är. Men det gick hur bra som helst och det var så fantastiskt GOTT! Sen spelade vi party alias och det blev mycket skratt och frustration hehe! Sen led kvällen mot sitt slut och dom åkte hem och vi la oss direkt för vi var så trötta!

Vikten står helt still, går varken upp eller ner. Men det blir ju så kan ju inte alltid gå ner, kroppen tar ju en paus säkert. Men måste röra på mig mer med!

Patrtik är inne i stan och försöker laga abs på bilen, var visst lite bökigt så han blir nog där länge :( Men måste ju göras. Julia och jag leker för fullt och busar. Hon sitter knappt still någonting nu för tiden hehe! Men roligt att hon är så pigg och glad! Idag är hon så fin! Fick på henne jeansleggings, vitblus och jeans väst. Sen äntligen fick jag sätta upp en toffs i henne hår! Hon blir så arg och ledsen och vill inte utsätta henne för det men idag var jag snabb och då gick det bra :) Får se hur länge den sitter kvar hehe! I eftermiddag kommer Madde med familj en stund innan dom åker vidare till Johanna med familj. Vi skulle med åkt dit men Erika kommer vid 19 tiden så då passar det inte riktigt att åka för då blir det så sent tyvärr. Men får träffas i veckan sen :)

Det blåser så starka vindar idag så det är ju inte så roligt att gå ut precis :( Men i morgon skulle det tydligen bli bättre!

Nu ska vi busa vidare :)

Inga kommentarer: