måndag 10 januari 2011

Måndagen snart förbi...

God kväller :)

Vill börja med att säga att idag har älsklingen och jag varit tillsammans i 7 lyckliga år :) Herregud vart har tiden tagit vägen? Många år kommer och jag är så tacksam och glad att jag har denna fina mannen och pappan i mitt och Julias liv=) Älskar honom så! :)


Vi firar inte våran årsdag idag utan det kommer senare. Vi är väldigt dåliga på att fira årsdagar, alla hjärtansdag m.m Vi satsat mer på att hitta på saker för varandra och tillsammans när tid, lust och när känslan faller på för något.

Skulle jobba 8-15 idag men vid 9 ringer Patrik och säger att Julia kräktes i bilen på vägen till hans mamma, så det blev inget dagis för henne idag, så jag kom hem till 12 och Patrik åkte tills sitt jobb. Men det måste varit att hon blev åksjuk, hon hade precis ätit gröt innan dom åkte och hon hade tjötat en massa i bilen och sen bara blivit tyst. Sen resten av dagen har hon varit så pigg och glad, ingen tendens till illamående, lös i magen eller feber. Så det måste varit att hon blev åksjuk. Skönt det så hon slipper bli magsjuk!

Jag har haft mycket illamående nu i dagarna och en sån envis magkatarr. Så jobbigt, det svider och bränner hela tiden. Har tagit omeprazol nu i 4 dagar och än har den inte hjälpt, hoppas det går över snart för jag har så svårt att få i mig något att äta! Annars så hade jag gått ner 4hg idag=) Får börja använda mina egna kläder på jobbet nu för mina gamla är på tok för stora, väldigt osmidigt att jobba i dom! Så nu har jag gått ner 10 steg eller vad man ska kalla det på bmi skalan=) Tickern kommer här nedan:


Annars idag så har mormor varit på besök en sväng. Julia har badat länge hon älskar att bada den ungen. Men för några dagar sen fick hon för sig att det var läskigt och ville komma upp direkt och fick panik. Så var det i 2 dagar men nu så älskar hon det igen. Vad dom får för sig saker dom små liven :) Hon är så rolig nu, hon babblar och babblar hela tiden hehe! Så fantastiskt med hur mycket hon förstår nu egentligen. Saker händer så snabbt nu så det är skönt att jag inte jobbar så mycket så jag får vara med om hennes utveckling :)

Nu sitter jag själv för Patrik jobbar ju kväll. Får se om jag hittar något att kika på..

Ta hand om er!

Inga kommentarer: