onsdag 12 januari 2011

Skänk en slant till Haitis barn!...


Stämmer, är totalt slut, helt orkeslös....

Har varit trött nu i flera veckor egentligen, jätte jobbigt och känna sig så trött, matt och allmänt korkad hela tiden. Hoppas det går över snart. Tycker ju att jag äter och dricker helt okej! Blir också väldigt skakig ibland, nu ikväll blev jag jätte skakig, men det är lite bättre nu. Sen denna blixtrande huvudvärk som kommer och går..phuuu..

Nog om detta, bara att försöka rycka upp sig! Julia har varit på dagis idag och det hade gått kalas bra dom tycker hon är så nöjd och det glädjer mig :) Jag har varit på möte på jobbet, vi ska in i ett nytt avtal som innebär att man ska få välja sin egen sysselsättnings grad och mycket mycket mer. Men vi får se hur detta kommer bli, lite spännande allt:) Det var många som tyckte att jag hade blivit så smal, hehe gulligt sagt av dom. Har svårt att hänga med själv. Ser ju skillnad men tycker det är mycket kvar!

Vi gjorde en jätte god köttgryta till middag idag men fläskytterfile, purjulök, lök, paprika, dijon senap, sambal olek, creme freisch, mat grädde soja, curry, cayenne peppar och sweet chili sås. Blev kalas gott till potatis! Så det måste vi göra fler gånger:)

Har äntligen fått upp gardinerna i vardagsrummet och dom blev jätte fina så nu är det ljust och fint här :)

Har varit inne på aftonbladet hemsida och kunde inte annat än att bli berörd av Haitis barn. Skänkte förra året när jordbävningen precis hade varit och dom hade något insamlings program, så nu skänkte jag en slant igen. 250 000 människor dog under jordbävning, kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara för dessa människor. Så jag uppmanar er alla att gå in och skänk en liten slant om det så bara ska vara en tia!...

Nu ska jag äta kvällsmat och titta på Sveriges mästerkock :)

Inga kommentarer: