fredag 24 juli 2009

Fredag..


Tänk att det bara är 30 dagar kvar till beräknad födelse av bebis=)
Vanligast föds bebisarna mellan v38-v42.
Tänk om den vill komma vecka 38 då är det bara 2 veckor kvar men det tror jag knappast, som först föderska brukar man få gå över tiden! Så det räknar jag med att göra! Men gärna inte 2 veckor bara för då blir jag otålig!
Igår kom ju Sofia hit och fikade och vi hade ju massa att prata om, vi skulle fika och jag trodde att det skulle bli max 2 timmar men när vi till slut kollade klockan hade det gått 5 timmar! Hehe..Men det var jätte roligt att se henne sen när även hon är gravid så fanns det ju massor att prata om! Hoppas vi fikar någon mer gång snart=)
Idag har älsklingen och jag varit i Jönköping hela dag. Vi har ätit lunch och shoppat det sista till bebis, så nu tror jag faktiskt att allt är färdig köpt kanske något litet kvar men inget som kostar så mycket i så fall=)
Vi köpte lådor att ha under skötbordet, hinkar att hänga på skötbordet, filt, spjälsängssskydd, en speldosa med en gullig nalle, febertermometer, madrass, kudde, täcke, mobil att hänga över skötbordet och små grejer som blöjor, olja, våt servetter och tvättlappar=)
Missade säkert nått nu men ungefär det i alla fall=)
Är helt slut i hela kroppen höll på att svimma flera gånger så vi stannade mycket och drack och vilade för nästa grej. Men det är skönt att känna att allt är så gott som färdigt. Ska ju måla sängen och lite men det hinns ju med=)
Nu börjar det kännas som det närmar sig men ändå inte, kan inte fatta att jag ska föda barn och att vi snart ska ha ett spädbarn hos oss. Men längtar ju på något sätt ändå efter den och vill så gärna bli av med den tunga magen och värken. Börjar faktiskt bli tungt och bebis fötter ligger upp mot revben, magsäck och lungor så det är svårt att äta, andas och sova. Men det går bra än så länge, kommer nog bli ännu tuffare om några veckor!
Tycker det är jobbigt att stå mycket för det spänner så i magen och det blir sånt tryck uppåt, så helst vill jag halv ligga hela tiden!
Ikväll blir det ju självklart lugnt, somnar nog till filmen vi ska titta på för jag är skit trött!!
I morgon kommer Patrik syster och man hit så då ska vi laga lite mat och umgås! Blir trevligt!
Mer vet jag inte vad som händer i helgen vi får väl se..
Ha det så bra!..Kramar

Inga kommentarer: