torsdag 16 juli 2009

Torsdag...

Hej!

Igår tog vi det lugnt mest hela dagen, skönt det=) Sen framåt kvällen gjorde vi i ordning oss för bion. Filmen var ju ganska bra men inte bland dom bästa. Men trevligt var det i alla fall=)
Idag blir det nog med en lugn dag, vi sa att det är lika bra vi blir uttråkade hemma när vi ska åka bort i morgon igen! Kommer ta flera timmar att åka upp med tanke på att vi måste stanna flera gånger för att både kissa och sträcka på benen! Är ganska jobbigt att åka bil faktiskt! Men det får gå. Trevligt får vi det nog men vädret skulle ju tyvärr inte bli så kanon. Morfar vill ju åka ut med sin båt och bada men vi får väl se om vädret tillåter! Vi stannar till måndag i alla fall sa vi.

Nu åter igen ringde jag Madde och varje gång jag ringer svarar hon inte, hehe. Men tänker inte oroa mig för hon har sagt att jag kommer få reda på om hon åker in! Får se om jag kan få tag på elefanten sen=)=) Tänk att du ska bli mamma när som helst nu gumman! Är mycket mer nervös för din skull än min egen! Troligtvis beror det på att du ska ha så snart, sen när din lille plutt är ute blir jag väl nervös för min egen skulle kanske=).
Saknar mina fika tjejer ju!!!..Måste försöka träffas nästa vecka?

Inatt drömde jag för första gången att det skulle vara något fel på bebisen, att den skulle vara sjuk för jag hade gått med någon farlig bakterie i urinen länge som skulle ha gjort skador på bebisen. Inte roligt när man drömmer sånt ju! Men försöker slå bort det tänker inte gå och oroa mig över nått sånt nu! Bebis sparkar på och verkar på bra i alla fall=) Längtar så efter att få se dig nu och få lukta på dig=) hihihi.. Är så spännande vill ju veta om du är en flicka eller pojk ju=)
Har ju verkligen ingen intuition alls! Vi satt igår och gick igenom allt vi måste köpa till bebis för vi är ju inte klara än direkt! Men det får bli när pengarna kommer då ska det inhandlas skötbord, skötbädd, madrass, kudde, täcke, spjälsängsskydd, lampa, filt, barnvagnsleksak och febertermometer? Om man behöver det? Sen är det massa små saker som blöjor, tvättlappar osv. Vi ska även lämna in spjälsängen så den ska sprutmålas men vet inte när det blir får se när det passar honom som ska göra det. Vi har ganska mycket att fixa men konstigt nog känner jag ingen stress alls, jag kanske inte har fattat att bebis kan komma om mindre än en månad om den vill komma tidigare!? Men allt ordnar sig=) Bebis har väldigt ofta hicka minst en gång om dagen!=) Undra om den far illa av att hicka så mycket? Den håller ju gärna på ett bra tag innan de slutar! Har lagt upp en magbild sen igår med suddig är den men lite syns det ju=) är i v.34+2.

Ha en härlig dag=) Kramar


2 kommentarer:

Madde sa...

Vad fin du är i din kula min vän! :)
HIhi ja snart blir jag mamma och när du minst anar det så blir du det själv! :)

Är så härligt att få dela mamma livet med mina söta vänner! :) :) Längtar tills vi syns men det blir ju efter bebisen kommit och så :)

Lisa sa...

Hej min söta vän!
Ja jag gör mitt bästa för att fördriva tiden, blir så vansinnigt rastlös annars ;) Saknar våra fikastunder vääääldigt mycket så jag vill gärna träffas nästa vecka o fika... har du nåt bra förslag på dag?
stor kram från mig o gråben