torsdag 23 juli 2009

Torsdag..

Hej=)
Kanske borde skriva om bm besöket=) Vi hade ju inte våran egna för hon var på semester så vi fick en annan. Det gick bra, hade ganska högt blodtryck men ingen fara enligt bm det låg på 144/100 men eftersom jag i snitt har ganska högt så var det ingen fara på taket. Jag berättade även att jag hade börjat bli väldigt svullen så hon tyckte att vi skulle ta en vikt, självklart hade jag gått upp 5 kg på 3 veckor! Helt otroligt men borde ju vara mest vätska för så mycket har jag minsann inte ätit! Blodvärde och blodsocker var bra. Inget på urinprovet, sf mått på 33 vad hon kunde säga för alla mäter ju olika så man ska ju helst ha sig egna barnmorska. Men sen när hon skulle klämma och känna så blev det livat, huvudet var ruckbart men på väg att fixera sig, men sen när hon skulle ta hjärtslagen på bebis blev den helt tokig fick hicka och hoppade runt så hon trodde knappt hon kunde ta något hjärtljud! Hehe. Men till slut fick hon fram 156 slag=)
Om jag skulle ana eller börja känna mig dålig skulle jag komma upp för att kolla blodtrycket.
Så vi ska dit om 2 veckor igen=)
Hade en super trevlig dag igår=)
Nella, Philip och jag var bjudna hem till Lisa på fika=) Inte hade jag väntat mig egen gjorda baguetter, chokladbollar, dumle och blåbärsmuffins=) Väldigt gott! hon kan baka den där Lisa=) Hon bor i gamla stan i eksjö så hon hade det hur mysigt som helst med lågt till tak bla.
vill med bo så mysigt! hon har ju massor av fina grejer till sin bebis med som var roligt att titta på=) Det skiljer ju bara 4 dagar mellan våra beräknade förlossningar. hon före förstås=)..Hehe.. Tror hon kommer få före mig ändå, känns bara så=) Tror det blir och hoppas på fika nästa vecka=) efter fikat väntade Johanna och Tony på mig och älsklingen för vi tänkte åka ut till stugan och bada, men då blev vädret kallt och lite regnigt så vi dividerade hit och dit men tillslut hamnade vi här hemma med fika och frågespel som tog flera timmar=) vi hade jätte trevligt i alla fall=) Dom stannade till 19 efter det titta vi på förlossningskliniken och pratade massa om föräldra ledighet, försäkringar och massa annat.
Idag har jag ringt till facket, länsförsäkringar och försäkringskassan så nu är allt fixat med det! Så nu har jag graviditetsförsäkring och har lagt in för föräldra ledigheten för att det snabbt ska vara igång sen så det inte blir något strul.
Sen ska Sofia komma hit en tjej som jag var bästis i mellan och högstadiet, vi har nog inte pratat sen dess så det ska bli jätte roligt att träffa henne, hon har gått och gift sig och ska även hon ha barn=) Så jag ska baka något nu tänkte jag får se vad jag hittar på, ska fixa mig och här hemma lite med! Vi är hundvakt åt Benji och han fäller något otroligt så det blir lite jobbigt. Men så är det=)
Nu måste jag fixa här hemma! Ha en toppen dag=)

Inga kommentarer: