torsdag 9 juli 2009

Torsdag..

Hej=)

Idag är det grått och mulet ute! Hoppas nu på bättre väder till helgen för i morgon åker vi till Öland och stannar där förhoppningsvis till tisdag om jag orkar.=)

Igår när jag vaknade plockade jag i ordning och fixade till mig under tiden så höll familjen Dahlsten på att fixa taket till altanen=) Så bilden visar hur altanen ser ut just nu, kommer bli en trappa, räcke runt och bygga igen där nere, men just nu räcker inte pengarna till men huvudsaken är att vi nu har någonstans att sitta och med tak=) Ska ju givet vis mysa till den med blommor och annat mys, vi har dynor och vaxduk som ska dit men man vill ju inte ha dynerna ute hela tiden















Efter en stund skickade Jeanette och sa att hon var i Solberga så jag gick ner och mötte henne vid vägen=) Var så roligt att se henne var ju som sagt 3 år sen nu nästan exakt! Fick träffa hennes jätte söta och gudomligt snälla barn! Blev helt chockad när hon började bära in grejerna som hon hade med sig till oss. Det var en jätte fin bil barnstol, babysitter med musik, vibrator och massor av leksaker att titta på, hoppgunga som så ut som ny, en leksak som man kan hänga i vagnen eller bil barnstolen, en vagn mobil eller vad man kallar det, en rolig sak som man kunde hänga i bilen som blinkade och spelade, badbalja, lite olika kläder, baby gym, skötväska och en spjälsängs mobil!!.. Allt var jätte fint och i gott skick! Fattar inte att hon körde i över 25 mil för att komma och lämna det till mig och Patrik. Vi är så evigt tacksamma och vi kommer ha användning för allt. Hon skulle ju inte ha mer än 200kr för allt men jag gav henne mer och sa att nästa månad om hon vill så får hon självklart mer för allt det är ju värt mycket!. Men hon sa att jag skulle bjuda henne på en kaffe latte vilket jag gjorde sen var hon nöjd=) Efter hon hade gått huse syn och lite prat så åkte vi mot Jönköping, där åt vi god middag jag åt lax som jag älskar och matade lillan med pyre så både hon och jag var knall lila tillslut=)..Hehe.. Bra att man får öva lite! Sen gick vi i massor av affärer och Nettan som jag har tydligen väldig beslutsångest, haha. Tillslut fick hon gå lite själv för jag hade ont så jag satte mig lite på bänkarna utanför ibland=) Tur det finns det! Vi tog en glass och satt och pratade en lång stund. När A6 stängde så begav vi oss hemåt! Problemet var bara att det var otrolig bil kö från Jönköping, det var varningsbilar som åkte i bredd och framför låg det lastbilar som såg ut som tank bilar så dom körde i 15 km/tim. Inte klokt! Vi trodde vi skulle dö, men vi åkte massa olika små vägar och efter många om och men så kom vi till Nässjö. Där hämtade älsklingen upp mig så jag var hemma vid kvart i tio ungefär. Dödens trött med värk i hela kroppen men det var det värt för vi hade en super rolig och trevlig dag. Kändes som vi pratar varje dag och som vi ses jätte ofta=) Tack ännu en gång gumman för allt och denna underbara dag=)=) Nedan finns en bild på bil barnstolen men den är lite suddig för den första bilden jag ville lägga upp gick självklart inte! Orkade inte ta kort på allt annat=)




















Idag ska jag fika med tjejerna vid halv 1 så förhoppningvis orkar madde med det, men annars är jag självklart förstående varför du inte kommer! Är ju så när och du har ju mycket sammandragningar! Så det kan ju bli när som! NERVÖS!!!..Hehe...

Efter det kanske det blir en resa till Ingatorp för att träffa Patriks släkt från Mexico om jag orkar! För som sagt i morgon åker vi ju faktiskt till Öland!

Ha en toppen dag!! Kramar

3 kommentarer:

Madde sa...

tack för idag sötnosen! :) Det var hur mysigt som helst, som alltid!!!! :) Älskar våra "bebisträff" fika stunder :) hihi. Nu hoppas jag att skrutten i min mage lyssnade på dig så att du får se mig utan mage när ni kommer hem från Öland! :) Det skulle ju vara en dröm, som just nu känns låångt borta men man vet aldrig :)

Saknar dig redan! DU är världens goaste och vackraste Mikaela! :) Ha en toppen semester på Öland nu och krama alla puddingar från mig och bebis :)

Anna sa...

Vibrator??? Trodde det var leksaker till bebisen... Kul att du också fick nåt att leka med ;) hahaha
Kramar från knäppmostern :)

Lisa sa...

Tack för en jättemysig fikastund vännen! Är så glad att ha fått lära känna dig och det ska bli så kul sen när vi har fått våra små pluttisar allihop, då blir det barnvagnsrally och fika för hela slanten!

Ha det nu så jättehärligt på öland så ses vi när du kommer hem igen!

Stor kram till dig och bebis!