onsdag 15 juli 2009

Hemma igen=)..

Hej

Igår kom vi hem efter en härlig och rolig helg Öland=)
Vi har haft det kanon bra även att vädret inte har varit toppen så har killarna badat varje dag och vi tjejer 2 dagar i alla fall=) När vi kom i fredags handlade vi och gjorde ljuvliga grillspett med massor av blandat (finns bild nedan). Vi spelade lite kort och bara satt och pratade under kvällen! I lördags beslutade vi oss för att åka runt lite på Öland, vi åkte uppåt och stannade till vid 2 stränder och killarna badade även att det var svinkallt och ingen sol! Vi åkte till Byxelkrok där vi åt en god buffé och gick runt och kollade i dom olika bodarna där dom sålde olika saker.
Vi var borta hela dagen och var rätt trötta när vi kom hem men vi grillade korv och killarna drack kanske lite för mycket öl;). På söndagen åkte vi till Färjestaden och gick runt i köpstaden, köpte jätte fina turkosa ljuslyktor=) Vi passade på att äta där med men fy fan vad äckligt jag och Johanna fick sitta och tvinga i oss, det skulle varit fiskgratäng men den smakade absolut ingenting och moset smakade som när man gick i skolan! När vi skulle åka hem var det fint väder så då åkte vi och badade i en vik, då doppade vi tjejer oss med även att det var fullt av mini maneter! Inga som brändes men man tycker ändå det är lite äckligt! På kvällen gjorde vi varma mackor och spelad kort=). I måndags åkte vi till stranden uppe vid Byxelkrok och fikade med våran goda hemlagade rabarber paj=) Det var inte soligt så vi tjejer badade inte. På kvällen gjorde vi oss fina för att gå ut och äta och jag åt en supergod planka och alla fick jätte god mat och var super nöjda=) Igår åkte vi till stranden för det skulle vara fint väder, visst det var ju fint men solen kom och gick, men vi badade allihop i alla fall=) Efter badet åkte Erika, Clas Patrik och jag hemåt Så vi var hemma vid 18 tiden. Skönt att komma hem när man har badat, åkt bil och varit borta länge samtidigt som jag alltid får sån separations ångest! Vi hade det jätte bra och vi är verkligen jätte tacksamma att vi har en sån god vän som bjuder med oss till Öland 1-2 gånger om året=)

Igår satt älsklingen och jag bara och tog det lugnt! Idag tvättar vi för fullt och tar det lugnt för ikväll sen ska vi på bio, det blir premiären på Harry Potter=) Ska bli roligt för jag har längtat efter att den ska komma ut! I morgon blir det lugnt igen för på Fredag åker vi till Strömstad som det är ca 30-35 mil till. Morfar har sin sommarstuga där och jag har inte varit där på 11 år! Dåligt, men nu åker vi i alla fall=) Kommer bli jätte jobbigt att sitta i bilen så länge och vi får hoppas på regn när vi åker upp för vi har ingen ac i bilen!. Annars blir det ju kokhett.

Har mått ganska bra men får sån hjärtklappning ibland så jag blir rädd. Hoppas inte mitt blodtryck är högt bara! Men ska till bm på tisdag! Vi är ju i vecka 35 nu och 39 dagar kvar till bf=)=)

Madde nu får du se till att ploppa ut bebben=) Vill ju veta att allt har gått bra och vad det blir för bebis! Så nu får du allt ge dig ut och springa!=)

Ha det kanon=) Kramar




























1 kommentar:

Madde sa...

Åh äntligen ett blogg inlägg!:) Har längtat så! :)
Jätte rolig att läsa, ni hade ju verkligen toppenbra ju! :) Åh så jag hade velat vara med, men det kommer mer resor! :) :)

Jätte fina bilder har du med lagt upp, saknar ju dock bild på dig sötnos! <3

Hihi, ja jag ska minsann ut och springa sen lite senare, för i natt vill jag ha ut min bebis!!!!! :D:D

Längtar tills vi träffas!
Skönt att du får gå till din bm nästa vecka, hoppas ditt blodtryck inte är allt för högt. Men försök att inte tänka på det. Ofta kan man ju få hjärtklappning om man känner sig stressad och så också. Så ta det lugnt sötnos! :)

Kram från mig och snart min sladdriga fladdriga jello maaage! :)