söndag 5 april 2009

Söndag=)

Hej!

Idag när jag gick in på familjeliv för att kolla min graviditets kalender står det 19+6 och det står även 50 %. Så nu jag har gått halva vägen=)=) Känns helt otroligt! Jag har gått 140 dagar som gravid redan och har nu 140 dagar kvar. Kommer nog gå ganska fort känner jag på mig för det är sommar på ingång och sommaren går alltid fort=) I fredags började jag känna något i magen som jag inte har gjort innan, tror det är riktiga sparkar faktiskt=). Frågade Madde för hon vet ju om någon hur det känns och hon sa att det var det=) Jag vet innerst inne att det var det med men vill ju ha allting bekräftat=). Har kännt små buffar och så sen några veckor tillbaka och när den trycker utåt lite men inte just sånna här starka sparkar=) Så igår fick jag känna dom igen kanske 3 gånger under hela dagen=)..Så nu hoppas jag på att det blir mer och mer=)

Älsklingen ligger och sover, det är alltid jag som går upp först=) Skönt med lite egen tid på morgonen för man är ju inte alltid på ett strålande humör då precis=)

I fredags åkte vi till Tony och Johanna där vi tittade på hockeyn och åt glass=)..Tyvärr förlorade ju HV men jag fick ju träffa vännerna lite och Johanna hade jag ju inte träffat på ett litet tag.

Igår putsade jag alla fönster ut och invändigt på hela huset=).. TACK Madde för din påminnelse om att man kan ta tidningspapper! allt gick så smidigtoch bra!!!..Sen städade älsklingen och jag plockade lite var helt slut efter fönster putsningen och ryggen värkte som tusan!
På efter middagen kom Erika, Clas, Tony och Lisa för att grilla=)=)..Första gången i år som vi grillar och det blev så underbart gott, grillade fläskfile, champinjoner, paprika, tomat och lök=)
Dom stannade till kvällen och vi tittadepå Robinson och bara slöade=)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra, jag jobbar mellan 17-20 i alla fall. Så vi får se vad vi orkar bry oss om idag!

Hoppas ni får en toppen dag! Kramar

1 kommentar:

Madde sa...

Hihi det var så lite så! Jag älskar rent ut sagt tidiningspapper nu hihi :)

Åh vad mysigt med sparkar, och mer och mer kommer det bli! Vänta bara hihi :) Tycker tiden går mycket fortare när man känner sparkarna också och speciellt nu när sommaren är på ingång. Wie så underbart! :)

Hoppas vi syns snart innan påsk, kanske någon dag i veckan?? :) Vi kan ju ringas! Ha en toppen söndag! Många tusen kramar till dig!

Ps. uppdaterar min blogg ikväll, bara så du vet haha :)Ds.