onsdag 22 april 2009

Onsdag...

Hej

Idag är det en rätt trist dag, inget att göra och våran ekonomi denna månaden som kommer suger!Är så tråkigt för Tjejerna ska åka till Göteborg och vi har knappt så vi klarar oss, visst resan och boendet är betalt men sen är det ju maten sen hade jag ju hoppats på att köpa mig något men det får jag stå över verkar det som. Så tråkigt men nu blev det så eftersom jag blev sjukskriven och allt så jag fick mindre än en halv lön.
Är så deppig nu för det finns inget vi kan ta av heller som det ser ut nu. Så det är bara att försöka klara oss igenom månaden bara.
Jaja nog om det tråkiga!
Jag vann ju lite billiga saker på tradera=)
Tänkte visa lite=)

Här är ett babyset i st 50/56 super sött med tossor oxå=). Jätte bra "åka hem" kläder! Så fint det som står på bodyn, born to be loved=)



















Här är en dress i storlek 50/56 jätte bra och mysig dress som man kan ha när man åker i väg eller är ute och går med vagnen! Med små dansade kossor! Den kostade 8 kr och ser ut som ny=)
























Här är två bodys med elefanter, urgulliga!
Blev så glad när jag vann dom, även dom i s. 50/56.
Ser helt oanvända ut så mina köp har varit kanon bra!


















Köpte även en body med musse och pluto på men den bilden hittar jag inte nu! Har verkligen varit lyckade köp för allt såg helt oanvänt ut och var i gott skick! Även att dom skrev att det var använt! Så det är ju bara att tvätta=)
Nu ska jag försöka att inte köpa mer kläder för vi vet ju inte hur länge bebisen kommer att kunna ha dom storlekarna vissa växer dom ju ur med en gång. Men någon pyjamas skulle behövas=)

Idag har vi inte gjort ett skit känns det som, jag har suttit och ringt runt till olika ställen för att försöka få ner kostnaden på vissa grejer så som fack avgift, akassa avgift, tidning och pensions sparandet. Så vi får se om det blir någon ordning med det, många ställen fick jag inte tag i men nu har jag sagt upp tidningen i alla fall. Vi läser bara döds och bebis annonserna och tv guiden så det känns inte värt att ha den.

Jag ska ner i tvättstugan och tvätta lite någon nytta måste jag ju göra!

2 kommentarer:

Madde sa...

Skickar över lite positiva tankar till dig gumman! Gräv inte ner er för ´mycket i ekonomin. Ibland blir vissa månader svåra men huvudsaken är att man kan betala alla räkningar och ha mat på bordet! Köpa saker kan du alltid göra sen när ni får över! :) För den tiden är inte försvunnen för alltid! :)

Vi kommer ha det super mysigt i göteborg! Som sagt så är huvudsaken att vi får uppleva denna resa tillsammans! :)

Love you! Puss!

Madde sa...

Ååååhh så fina bebis kläder! Älskar vitt och det passar så bra till både tjej och kille! :)


Man kan finna så mycket billigt på tradera så det inte är klokt, tänk vad pengar man sparar!!!!