söndag 26 april 2009

Söndag..

Hej!

Då var nästan söndagen slut med! Herregud vad denna helgen har gått fort!
I fredags var jag hos sjukgymnasten där tog det tid, nästan 1,5 timme. Hon testade massa saker och undersökte mig, hon kom fram till som mina läkare även ha gjort att jag har en ganska ovanlig och svår form av foglossning. Hon ordnade så jag ska nu får gå på bassäng träning 2 gånger i veckan som jag sen själv kan öka till 3 gånger i veckan ifall jag tycker att det är bra, sen tyckte hon även att jag skulle köpa ett stödbälte. Hon sa att eftersom det sitter så långt ner hjälper förmodligen varken akupunktur eller tens. Men vi får se, vi ska träffas om 3 veckor igen och då ska jag ha kommit igång med bassäng träningen. Jag får gå uppe på rehab och ha en instruktör så det är skönt, vill inte visa mig i simhallen nu precis! Hon sa att allt som jag får ont av eller som kan sträcka på ligamenten ska jag låta bli, annars kan mina besvär vara kvar efter förlossningen! Så dammsuga och göra ansträngande saker som gör att man måste ha konstiga ställningar ska jag undvika och sen när jag går ska jag ta korta steg och inte långa.

Efter det åkte älsklingen och jag och lämnade Tyson till Conny och köpte blommor som jag skulle plantera hemma, sen till Nässjö igen där vi köpte jord och färg. När vi kom hem planterade jag blommorna och Patrik målade våran bänk som faktiskt blev väldigt fin, tänk att jag funderade på att slänga den!

I lördags städade vi, fixade i trädgården och förberedde för kvällen, när kvällen väl kom så kunde jag knappt röra mig hade så fruktansvärt ont kunde knappt stå, sen lugnade det sig lite men kom tillbaka igen sen! Fy vad det är jobbigt men så är det när jag gör saker som jag inte borde! Men kvällen kom och alla var så fina och glada=)..Kvällen blev jätte lyckad Tony som firades bjöd på potatissalladen och vanlig sallad och madde bjöd på en underbar kladdkaka med grädde=) Tony fick presenter som han verkade bli glad för så det var roligt. Helgen den 9-10 Maj någon utav dom dagarna ska vi bjuda med Tony till Gränna och ta båten över till Visingsö där vi ska äta picknik och ha en hel dag tillsammans! Ska bli mysigt och hoppas nu vädret håller sig fint! Pojkarna drack öl men slutet mot kvällen kan man nästan tro att vi tjejer hade druckit så flamsiga och knäppa vi va=).. Hade i alla fall en toppen kväll=)

Idag har vi firat lilla Jacob som fyllde 5 år igår=) Det är Patriks brors barn för er som inte vet=). Han fick vatten ballonger bland massa annat av oss. Men vatten ballongerna var helt klart roligast=) Efter det åkte vi till mammsen i Sävsjö där vi fikade och bara tog det lugnt=) Min gulliga mamma hade köpt en pyjamas, en nalle som skallrade och 2 bodys=) Jätte sött=)
Sen när vi åkte hem stannade vi på willys för att handla lite middags mat så nu är frysen full igen=)

I helgen kom även Jonas och Jessica hit med vagnen vi ska få låna utav dom det är en brio från 2004 två barn har haft den men det är i jätte gott skick och vi tycker den är fin=) Lägger upp 2 bilder på den=) Så himla bra att få låna vi har kommit undan billigt med många saker!


















Tyson fick stanna hos Conny nu tills tisdag för jag ska till frissan på tisdag morgon så då kom vi överens om att det är bättre han stannar, så i morgon blir det en dag hemma själv, men Patrik jobbar förmiddag som det är skönt=)

Nu ska jag in i soffan för att ta det lugnt är helt slut efter den här helgen!
Många kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin barnvagn!!!den blir nog bra...var den dyr eller..vet att deet brukar kosta jätte mycket när man ska köpa säng o allt....ha de bra kram

Madde sa...

Tack själv för i Lördags, det var helt underbart! :)
Dessvärre fick jag sååån problem med min foglossning sen. Har svårt att sitta och stå/gå för mycket :( Oroar mig som bara den för Gbg!! :(
Om jag har så här ont så vet jag inte om jag klarar hänga med, men vi får se! Jag hoppas innerligt det men jag vet att jag kommer få fruktansvärt ont när vi är där :S

Saknar dig redan min fiiiina vän! :) Och återigen vilken fin vagn!!!! :D Den kommer bebisen älska! :)

Såg aldrig bänken Patrik hade målat, måste få se den snart! ;)