måndag 27 april 2009

Måndag...

Hej!!

Idag går vi in i vecka 24=)=)..Tiden bara rusar i väg och jag tycker faktiskt att magen börjar puta lite=) Denna veckan är bebisen ca 27 cm lång och väger 700 gr. Skriver lite från min bok=) Barnet börjar nu bli mer likt ett nyfött barn. Allt det behöver av värme, föda och stimulans finns inom en omkrets på ett par decimeter i livmodern. Barnet reagerar på allt fler sinnesintryck. Det känner, det upplever smak och hör ljud. Barnets hörsel har utvecklats så att det kan lära känna de röster som pratar och sjunger i dess närhet, röster som det vid födslen redan känner väl. Barnet kan nu känna skillnad på upp och ner. Barnet har vissa chanser att överleva utanför livmodern om det skulle födas för tidigt. Barnet fyller ut magen mer och mer. Kanske kan du få tag om en liten fot när barnet trycker ut den från sidan.

Så häftigt vad det utvecklas nu egentligen=) Känns att det har blivit lite tyngre och jag har börjat få svårt att sova på rygg och vill hellre ligga på sidan. Det trycker så från livmodern annars. Men somnar oftast på ryggen och vaknar av att jag har ont, så då vänder jag mig bara. Bebisen är ganska aktiv men det är olika från dag till dag=). Glömde tala om att Erika och Johanna fick faktiskt känna bebisen i lördags=) Så häftigt=) Berättade även inte att vi fick mer saker av Jonas och Jessica, vi fick täcke, kudde och påslakan till vagnen, babygym, baby gunga och babysitter=) Det är sånt som Jacob hade när han var liten och det var jätte fina grejer=)

Madde gumman skrev innan om sin hemska värk som hon har. Hoppas att det blir bättre snart gumman och att du kan följa med till Göteborg som du så gärna vill. Jag känner själv en oro över min värk och det är jobbigt att stå och gå länge. Sen visst det finns bänkar och sånt att sitta på men då får jag skit ont om jag sätter mig på en stenhård bänk. Men jag får gå upp till hotellet om det blir för jobbigt. Ska bli roligt att bara få komma bort lite i alla fall!

Fy nu ska jag betala räkningarna sen har vi väl inte ett öre kvar att leva på..Suck. Så tråkigt att det har blivit såhär bara för att jag blev sjukskriven, men det går ju inte att göra nått åt nu. Väntar på att försäkringskassan ska skicka papper så jag kan skicka in det snabbt igen och förhoppningsvis få det beviljat och börja få min sjukpenning.

Ha en bra dag...Kramar

Inga kommentarer: