onsdag 8 april 2009

Lev här och nu!!!

Det är dagens visdoms ord från lilla mamma! Det är så sant som det är sagt för jag har en tendens att gå och älta massa gamla saker och sen tänka alldeles för mycket på framtiden till och med så långt fram tills när jag ska bli gammal. Jag kan gå och göra mig själv helt totalt galen. Så jag ska försöka intala mig själv att jag ska leva här och nu och göra det bästa av dagen! Tack lilla mamma=)

Idag har varit bland den häftigaste dagen i mittliv=). Jag gick upp på morgonen gjorde i ordning mig till jobbet och satte mig lugnt i soffan för att äta lite frukost och koppla av några minuter innan jobbet. Lutar mig tillbaka och helt plötsligt bara dunkar det till i magen, blev så chockad att jag började må illa först och ställde ifrån mig glaset och la handen på magen, direkt dunkade till igen! Nämen är det verkligen bebisen som sparkar? Sen sparkar det igen och jag reser mig upp kvart över 6 på morgonen och springer in som ett yr väder till Patrik som tror att något har hänt och slänger mig på sängen och sliter hans arm till min magen. Känn sa jag bara, självklart trodde jag att han inte skulle få känna något, bebisen sparkade säkert bara det lilla men nej den sparkade så pass hårt att jag kände det genom hans hand! Helt otroligt och overkligt, jag trodde att det skulle gå några veckor tills jag själv skulle kunna ana något när jag kände på magen och sedan några veckor senare skulle det bli Patriks tur! Men nej då vi fick båda känna samtidigt och det var med sådan kraft att jag var helt chockad. Den sparkade säkert till riktigt hårt 7 gånger sen kändes det som den vände sig så då försvann sparkarna! Patrik satte sig upp och började direkt messa till sin syster bror och pappa, hehe. Han var så lycklig och glad över att han hade fått känna sin skatt men han var som mig chockad. Sedan vet jag knappt vad jag gjorde men till slut var jag på jobbet i alla fall=) Känns som det var tidigt att redan känna utanpå men det var ingen tvekan om att det var sparkar. Jag har ju känt små buffar och att den vänder sig men jag har många gånger förnekat och intalat mig själv att jag säkert bara inbillar mig, men nu tänker jag tillåta mig själv att verkligen känna efter och njuta av varje rörelse jag känner i magen=)

Det är nog så att jag faktiskt har känt bebisen sen v. 16-17 då=) Herregud vilken mysig men chockande upplevelse, trodde inte det skulle kännas alls mycket första gången men herregud vilken kraft=). Kändes som något hårt som en häl eller ett knä kanske=) Men med riktig kraft=)Nu vet man ju aldrig när man får känna igen men förhoppningsvis snart=)=) I alla fall jag=)..Hihi!!

Jag jobbade till 10.00 det var så mycket spring i dag på jobbet så jag hann inte tänka på att jag hade ont förens jag lämnade jobbet och skulle gå till bilen, aj aj. Men så klarade jag denna dagen med, nu jobbar jag mellan 17-20 i morgon sen är jag ledig till måndag!

Mamma, Benji, Sofie och Felicia kommer nog på fredag och stannar tills på lördag då ska vi fira lite påsk och blir det fint väder grillar vi nog=) Det kommer bli kanon mysigt=) Hoppas bebisen sparkar då så dom får känna=)

1 kommentar:

Bumbimamman :) sa...

Äntligen! Är helt överlycklig att ni båda får känna sparkarna nu! :) Det är underbart men som sagt liite obehagligt i början ju hihi :) Men man vänjer sig fort!

Hoppas jag får känna bebisen snart med då, nästa gång vi träffas kan vi sitta jämte varandra och känna på varandras magar och fika haha! Jisses vilka mammor! :D

Önskar dig en toppen fin påsk gumman! Hoppas du inte har allt för ont och i bästa fall inte ont alls men det vet vi ju att du kommer ha ändå.. Men är bebisen livlig så glömmer du nog smärtan trots allt! :)

Puss och kram till dig mina fina ängel!!!