torsdag 16 april 2009

Torsdag..

Hallå i stugan!

Det har hänt mycket sen sist men jag är ju så dålig på att skriva så jag ska försöka sammanfatta..

Om graviditeten skriver jag om i nästa inlägg så tar vi lite annat i detta=)

Conny (Patriks pappa) Har köpt sig en liten hund valp som heter Tyson, han är en blandras med mest tax. Han är nio veckor och eftersom Conny jobbar hela dagarna så har jag sagt att jag kan hjälpa till i början tills han blir lite tryggare och mer säker, sen är det meningen att Conny och hans vän Torbjörn ska ha honom mestadels och vi bara när dom inte kan. Det är delade känslor inför detta för det kommer bli en jakt hund och jag har sagt att jag aldrig ska skaffa en jakt hund igen, vill inte gå igenom det som vi redan har gjort. Men nu hjälper jag dom i början för sen kommer jag inte ha ork och tid ändå för att ta hand om honom. Men han är i alla fall jätte söt och mysig! Som alla valpar förstås! Men det är som att ha ett litet barn bara idag sen klockan 6 så har jag varit ute med honom 5 gånger och då har han kissat inne en gång! Det har bara hänt två gånger att han har gjort inne och vi kan inte förklara varför för då har han precis varit ute och gjort ifrån sig men valpar dom gör ifrån sig massor hela tiden, men han är duktig för så fort man går ut så gör han ifrån sig! Skönt det. Vi har fått sova hela nätterna till klockan 6 då springer jag ut med honom och ger honom mat sen går vi och lägger oss igen han leker en halv timme sen sover han 1-1,5 timme till så jag får min sömn ändå.
På helgerna ska Conny ta hem honom så han vänjer sig att vara där och vi får fritid för just nu så kan man inte lämna honom nått. Så nu vet ni lite om Tyson!

Jag har gått med katterna i koppel i en månad och jätte ofta, i fredags bestämde jag mig för att släppa Elvis lite för att se hur det gick och han var jätte duktig, på lördagen släppte jag både Elvis och Theo lite och dom höll sig intill oss och skötte sig bra, i söndags släppte vi dom så dom fick vara ute i 3 timmar när vi höll på i trädgården och sen i måndags och resten av vecka har dom varit ute själva och det funkar jätte bra, Elvis tittar in titt som tätt hela tiden för att kolla läget medan Theo är borta lite längre stunder men kommer in några gånger med. Tycker det är jobbigt att släppa som men efter att ha sett hur bra dom mår och hur lyckliga dom är av att få vara ute så kan jag inte låta dom vara inne. Men sen är det ju det som vi har upplevt tidigare att det finns många risker för att det händer dom något men den risker tar jag ju nu uppenbarligen.

När dom var inne så rev dom hela huset bokstavligen rev på tapeterna lite överallt, slog sönder alla blomkrukor, alla ljuslyktor, rev ner alla dukar, bet sönder soppåsen varje natt och var allmänt understimulerade. Sen nu har dom varit super gosiga och helt underbara när dom kommer in, märks så väl hur bra dom mår. Hoppas bara nu att inget händer dom bara.

Igår hände det en sak med en väldigt nära vän som nu mår bra men som åter igen fick gå igenom något hemskt och jobbigt. Tänker på dig och du vet ju hur mycket jag saknar dig! Vi hörs snart av när du mår bättre! Älskar dig!

I påsk var mammsen, Sofie, Felicia och Benji här=). Dom sov över från fredag till lördag! Vi hade det super mysigt på fredagen tog vi det mest lugnt och åt ostbricka på kvällen=)..Mumisgt. På lördagen gick vi upp och gjorde en stor frukost som alla utan lilla mammsen orkade äta av! Hallå mamma en halv macka???!!!..Jaja kaffet blir man nog väldigt mätt på!!..Hehe. Sen övningskörde jag Connys bil till Eksjö för vi skulle lämna tillbaka den och på hemvägen övningskörde jag Sofies bil! Kan ju säga att det är lite skillnad på Connys nyare bil mot Sofies gamla, jävla vad trög den var men vi kom hem i alla fall!..Haha. Vi Grillade kött och kyckling och hade sallad, potatisallad, grillade champinjoner och bröd till! Sen till efterätt gjorde Sofie Rulltårta med grädde och persika till! vi skrattade och pratade om allt möjligt,, som vanligt när vi träffas. Vi är faktiskt en rolig familj när vi träffas alla, vi har alla samma humor och dt är nog inte alla som skulle fatta den kanske, hehe. Hade en helt underbar helg med familje och uppskattar verkligen när mamma kommer hit för det är så mysigt att ha mamma hos sig!

I lördags kväll åkte vi hem till Tony och Lisa. Där Tony, Lisa, Clas och Erika drack alkohol medan Patrik och jag drack påskmust! Men vi hade nog minst lika roligt som dom ändå=)Vi grillade korv och spelade spel!=)

I måndags gjorde jag i ordning mig till jobbet, gick upp halv 6 duschade och åt lite, ville verkligen inte jobba men kände mig tvungen för det var en röd dag och dom hade inte fått in någon annan då. Hade så ont men tog mig dit ändå till sju! Roligt att komma till jobbet vid 7.00 när jag ska jobba 17.00-20.00. Fatta att jag blev skit sur. Det vara ju bara att åka hem igen. Dom fick inte in någon annan till kvällen så jag hade inget val. Var hemma i tisdags, skriver mer om det i nästa inlägg!

Nu måste jag underhålla vovvsingen lite!

Ha en toppen dag! Kramar..

Inga kommentarer: