fredag 27 februari 2009

V.16 idag=)

Jippi=)=) Idag går vi in i v.16=). Tiden den rullar på för fullt=)=)
3,5 vecka kvar till det stora ultraljudet=)

Jag har känt något konstigt i magen i några dagar långt ner åt vänster har det typ kittlat till lite och känts som små bubblor eller vad man ska säga, det är så svårt att förklara. Första gången trodde jag att jag inbillade mig andra gången intalade jag mig att jag inbillade mig men igår fick jag en känsla av att det måste ju vara bebisen. Det har varit på vänster sida och långt ner varje gång. Jag har ju bara legat hemma nu i några dagar så jag har ju känt ifall det skulle vara något!

Men vi har även ett angel sound som vi har testat några gånger och varje gång har vi trott att vi har hittat bebisen men icke sa nicke! Igår kväll hittade vi något som absolut var bebisens hjärta det slog dubbelt så fort som mitt och det stod helt klart att det var den lilla bebisen. Vi hörde även hur den rörde sig för vi fick flytta på den lite ibland! Var tror ni bebisen låg?? Precis på vänster sida och långt ner!!!! Där tror jag allt att jag fick bekräftat att det lilla bubblet och dom som kittlingarna är våran lilla skatt=)
Helt otroligt! Så skönt att veta att allt verkar okej där inne=)=)
Det lugnar mig mycket att få höra hjärtljuden för nu kan vi lyssna någon gång i veckan fram till ultraljudet så slipper jag vara oroligför att något ät fel! Men just nu så känns det som allt kommer gå jätte bra=)

Jag har tidigare inte känt någon skillnad på magen men igår låg jag och kände och på vänster sida framför allt på kvällarna så är det som en liten bulle upp ibland=) Precis på den sidan bebisen ligger=) så det var häftigt att få känna något i all fall. För det syns inget annars när jag står varken på kvällen eller morgonen. Men dom säger ju att det kan gå väldigt fort nu mellan v.16-v23 ungefär. Så vi får väl se! Vet ju inte hur bebisen ligger heller!.
Nog pratat om allt detta=)=)

Just nu sitter min ängel på flyget till Lanzarote och jag är mer än avundsjuk! Men unnar henne och Tony det verkligen! Hoppas ni får en underbar vecka med massa sol och skratt!!!
Kommer sakna er extra mycket nu när ni är så långt borta!!!

Annars har det ju inte hänt så mycket eftersom jag har åkt på förkylning! Men nu känner jag mig bättre!!

Idag händer det grejer i alla fall. Vi ska städa, stor handla, åka till apoteket, djuraffären, OkQ8, betala räkningar osv. Sen ikväll ska vi åka till Eksjö för att fira Oscar och gå ut och äta på Sunrise!!! Ska bli så roligt och spännande , har inte ätit där tidigare=)
Även super roligt att sitta och snacka massa rolig skit bara=)=)

Sen i helgen ska vi kanske åka till Patriks mormor och äta middag, beroende på om hon kunde denna helgen. Det är väl det vi vet än så länge=)

Så skönt att ha Patrik hemma nu lite för det har varit så deprimerande att bara sitta själv denna veckan när han har jobbat kväll!!!

Nu ska jag ladda upp dagen med frallor, kokt ägg och apelsin juice=)=)

Ha en toppen dag och helg!!! Kramar


1 kommentar:

Madde sa...

Grattis till att ni går in i vecka 16! Tiden går såååå fort nu! :)
Hihi, tänk om 4 veckor är ni halvvägs, inte klokt! :)

Ja nu har du verkligen fått bekräftat att det är bebisen du känner, men det hade jag sagt till dig ändå att det är det. Eftersom jag var med om samma känsla när jag började känna bebisen :) och mer och mer kommer det bli nu, sååå mysigt! :)

Längtar tills ikväll! :D

Ja nu sitter våran lilla ängel på planet, gud så underbart! :D
Vi alla får planera in en resa i framtiden :) Barn åker ju gratis upp till en viss ålder hihi.

Puss och kram älskar dig!!!