tisdag 17 februari 2009

Tisdag..

Hejsan!
Då var det tisdag igen...Igår var jag ledig och åkte till mormor en sväng där mammsen och Erika var. Mormor hade gjort goda kotletter med sås och potatis till oss=) Mamma stannade inte så länge och åkte hem direkt efter maten, men jag stannade till 17 tiden för Patrik skulle få äta med=) Sen åkte älsklingen och jag hem..

Vi tog det bara lugnt myste i soffan och pratade om allt mellan himmel och jord. Så underbart när man får in den där mys och pratstunden som kan fortsätta i en evighet=)..Älskar att prata om livet och framtiden.

Idag vaknade jag vid halv 8 av att jag hade fått mess från vikarieförmedlingen. Sprang upp och ringde direkt så nu ska jag jobba 17-21 ikväll, 12-16 i morgon och kanske kvällen på torsdag i alla fall. Det har varit så segt med tider denna veckan men sen får man allt på samma dag. Hoppas på någon dag i helgen men vi får se=)

Sen för en stund sen ringde Chefen på parkgården och undrade ifall jag fortfarande var intresserad av viket som kommer snart. Självklart sa jag med hög och glad ton=) Hon bara skrattade. Det blir från den 15 Mars till den 3 Maj. Hade hoppats på längre men det är under den tiden hon har havandeskaps penning sen blir det ett gravik där sen. Men hon pratade om någon kölista som fanns så jag får nog inte det, men man ska aldrig säga aldrig. Så skönt att veta att man fick nästan 2 månader i alla fall. Sen skulle det ju bara var på 50 procent men nu var det höjt till 65 procent! Kanon=)

Idag ska vi till en anna bank för ett möte för eventuellt byte av bank.. Men vi får se, ska boka ett möte i alla fall. Man väljer alltid den banken man alltid har haft utan att kolla vad som egentligen finns, räntorna kan skilja mycket likaså försäkringarna.
Nu ska jag gå och göra fläskpannkaka=)=)..Mums=)

Inga kommentarer: