måndag 19 december 2011

Julen närmar sig...

Igår kom granen in och när lillan lagt sig klädde vi den. Så ni kan ju tänka er vilken lycka som lös i henne ögon nu på morgonen :) Vi har inte haft en "riktig" gran på flera år så nu var det dax igen :) Vi är nöjda med den, kanske inte den vackraste man skådat men duger fin fint till oss :)
På förmiddagen var Jullan och jag ute och åkte pulka och skottade lite. Sen gick vi in och hon sussade gott en stund. Jag lagade mat och skulle sen göra något julgodis, som sen slutade med att jag gjorde 5 olika sorter! Så nu orkar jag inte med att göra mer julgodis in inspiration är helt slut nu ;)

Jag har lyckats göra:

Choklad doppad lakritskola

Knäck

Marianne tryffel

Polka bräck

Snöbollar

Cornflakesgodis med mintchoklad

Wienernougat

Mozartskulor

Så ni kanske förstår varför jag har tröttnat ;) Ska göra godis påsar och ge bort, så det är därför jag ligger i så. Men nu får det räcka!

Nu ska jag mysa med älsklingen...

Inga kommentarer: