onsdag 21 december 2011

17+5

Hehe här kommer en bild på lilla bulan ;) Inte så stor mage än precis. Men det kanske kommer. Har som sagt inte gått upp något än så vi får väl se om några veckor. Kanske inte blir så stor!

Idag var vi på vårt första aurora samtal Måste säga att vi fick mycket stöd, förståelse och tillit. Vi fick prata med chefen som även är barnmorska och hoppar in och jobbar lite ibland när det behövs. Hon förstod helt varför vi ville gå på samtal och tyckte det var hemskt att vi behövde gå igenom en sån förlossning med Julia. Hon sa att det är helt upp till mig hur jag vill lägga upp min förlossning. Hon gav inte alls sin personliga åsikt utan det handlade helt om vad jag kände var rätt för mig. Så antingen får jag ett planerat snitt om jag vill det eller får jag försöka att bearbeta så jag klarar av en vaginalförlossning. Jag har inte funderat så mycket på förlossningen än utan mer bara förträngt den. Men nu blir allt mer verkligt och jag måste fatta ett beslut framöver. Vilken förlossning jag än väljer finns det både för och nackdelar. Jag tänker inte pressa mig till en vaginalförlossning för att det är det man "ska" gå igenom för att få barn, utan i sådana fall är det för att jag själv vill och känner mig redo för det. Blir det ett planerat snitt blir det en lugn och harmonisk förlossning men det kan hända mycket och det kan bli komplikationer vid ett snitt med. Så Patrik och jag får sätta oss och göra en pluss och minus lista för att sen ta beslutet hur vi vill att det ska gå till. Tycker det är så skönt att jag har en valmöjlighet och att dom är så förstående. Hon beklagade och erkände att dom har ju gjort ett stort misstag i Eksjö och sa att detta kommer ju inte hända igen men att det är upp till oss om vi vill föda i Eksjö eller inte. Men då måste vi byta aurora samtalen till Jönköping istället och just nu lutar det väl ändå åt Eksjö trots deras misstag. Men vi får se vad vi känner och kommer fram till.

Julia har varit på Julfirande på dagis och var helt klart nöjd och lycklig efter att ha dansat runt granen och träffat tomten :)

Nu ska jag vila en stund sen får vi se om det blir städ eller bak!

1 kommentar:

Jessie sa...

Åh men visst har du fått en liten bebiskula! Du är jättefin! Tänk att ni får uppleva allt med graviditet o bebis igen! Så spännande o mysigt :) Blir allt lite småsugen jag med ;) Önskar så att vi också får uppleva det någon dag igen!
Va skönt att ni börjat gå på samtalen, o att första kändes bra! Var det min barnmorska tros som ni träffade? Vet att hon håller i sånna samtal.
Tror o hoppas förstås att allt kommer gå jättebra den här gången, oavsett om ni väljer vaginal förlossning eller planerat snitt! Det är såklart ert beslut, som ni ska känna er trygga med. Kramkram