tisdag 20 januari 2009

Tisdag...

Nå vad tycks???

Tack vare min älskade vän Madde kom jag i kontakt med en sida så jag kunde fixa till min blogg=)..Betydligt bättre än innan men måste fortfarande fin slipas lite=)

Jo jag vet jag har verkligen varit skit dålig på att blogga, vet inte varför egentligen. Men ibland är man bara inte motiverad och inspirerad att skriva. Ska försöka bättra mig=)
Patriks och min dag blev bra men inte riktigt som planerat! Vi hade missuppfattat tiden till bion och missade den självklart! så vi blev sura meninnan dess hade vi varit ute på fin restaurang och ätit=). Det var jätte mysigt. Vi fick i alla fall ersättningsbiljetter till bion så vi gick på bio i fredags tror jag det var och då på Australia som jag tyckte var jätte bra helt underbar och gripande film! Sen hadejag fått en bio biljett för något jag beställde så igår var vi och tittade på Wallander. Jag vet vi är helt bio tokiga vist=)..Men man blir ju så lockad när man har biljetter och man vet att det går filmer man vill se. Wallander var väl bra men vet inte om den var värd att se på bio men jag fick åter igen en mysigkväll med älsklingen=)

I helgen var vi bjudna på 25 års fest hos Tony=) Vi blev bjudna på smörgåstårta och chokladtårta=)=) Det var en trevlig och rolig kväll vill jag säga=)=) Blev ju lite frågesport också och då var det tjejerna mot killarna, gissa 2 gånger vilka som vann!!!! Haha vi så klart!=)

Sen i söndags städade vi äntligen bort julen, har gått och dragit på det tillräckligt länge ju så nu är det ljust här igen men samtidigt tomt för det blir ju så mycket grejer när julen kommer sen helt tomt när den är över! Men det är skönt när det är lätt städat ju! Vi åkte även hem till mormor för moster och hennes kille hälsade på så vi åt coco thai och semlor=)=)..Mums=)

Dessa två dagar har jag inte gjort alls mycket bara varit hemma och gått runt i mys kläder men såna dagar behöver man ju! Men i morgon blir det jobb igen och hela helgen! Jag är ju timanställd nu så det gäller att jaga jobb! Förhoppningsvis kommer det upp något vikariat snart!

På torsdag ska vi till banken för att prata om lån till vårat badrum som ska fixas förhoppningsvis nu i vår! Så håll tummarna för att våran ekonomi håller, badrummet skulle kosta ca 75 ooo kr! Men då är det en firma som ska göra det, en vägg ska flyttas, fönstret ska göras om, golvvärme ska läggas, kakel och klinker ska köpas, elektriker ska in och även Oskar som ska fixa vatten rören, Ny toalett och nytt handfat så det blir mycket pengar i slutändan!

Ikväll ska jag och älsklingen titta på disney film=)=)..Gud vad larvigt men gud så mysigt samtidigt! Det blir Oliver och gänget!=)=)

Nu ska jag mysa i soffan med kissarna och Patrik som ropar=)=)

Ha en toppen kväll!!

1 kommentar:

Madde sa...

Håller tummarna för lånet! :) Jätte spännande att fixa sitt egna badrum, gud vad roligt! :) Kommer bli så fint!

Tack också för dina fina värmande ord, du är en riktig vän på alla sätt och vis. Hörs någon kväll snart! :)
Pussar och kramar!

Ps. jätte fin blogg sötnos!!!!!Ds.