onsdag 11 maj 2011

God morgon..

Gjorde ett litet collage med snuttan. Så svårt att få henne på kort! Som alla barn sitter hon ju aldrig still och vill le så där fint som man vill när kameran kommer fram, hehe! Men fick ihop några i alla fall :) Snuttan har haft det lite jobbigt nu och vi förstår inte vad det är som är fel. Vi misstänker tänder eftersom hon har haft det här beteendet innan. Hon vaknade igår natt och vägrade somna om, skrek och grät länge. Jag försökte söva henne i famnen men det var hopplöst. La henne igen och gick ut men hon var helt hysterisk. Så då la vi henne emellan oss, hon lugnade sig men bökade i över 1 timme så tillslut fick jag nog och la henne i sin säng igen. Då skrek hon i 10 minuter sen somnade hon. Kan ju säga att 10 minuter är väldigt länge när man sår och lyssnar på henne! Så jag kände mig som världens sämsta mamma. Men eftersom hon tillslut somnade så kändes det ju bättre. Hon var vaken mellan 23.30-03.00 och sen vaknade hon vid 6.30 och skulle absolut inte sova mer. Så jag fick sova mellan 03-06.30 ungefär! Men jag överlevde ju men man mår verkligen inte bra av lite sömn, sen åt jag dåligt igår med så allt var åt skogen! Men i natt sov Julia mycket bättre vaknade bara en gång och somnade ganska snabbt om. Hon sov visserligen bara till 06 men det gör inget så länge hon sover på natten i alla fall!

Återbesöket på kirurgen gick kalas bra! Dom var jätte nöjda med mig :) Så det känns bra! Fick ju träffa dietisten med så vi pratade lite om hur jag äter osv. Vet precis hur jag borde äta men ibland glöms något mål bort. Men måste säga att jag är väldigt duktig på att få mig protein och det är ju det viktigaste! Sjuksköterskan sa även att jag kommer få en kallelse till röntgen av galla, lever och bukspottskörteln för att se så det inte är något avvikande eftersom jag ibland har så ont i sidan. Så det är skönt att dom tar tag i det! Det har ju varit mycket bättre nu men kan ju faktiskt komma tillbaka. Är så glad för att jag opererades i Eksjö för dom är så stöttande och finns alltid till hands om det är något. Så det känns tryggt!

Mamma har varit här i några dagar men har tyvärr varit sjuk. Men ska köra hem henne idag så får vi hoppas hon mår bättre snart!

Har kommit efter med allt här hemma nu när Julia har varit bökig så huset ser för jävligt ut rent sagt. Måste städa, tvätta, gå igenom papper och putsa fönster. Så i morgon få bli en sån dag där vi bara håller oss hemma och fixar iordning! Sen är jag ju faktiskt ledig hela denna veckan så det vore ju skönt att ha en hemma dag i alla fall!

Ta hand om er :)

Inga kommentarer: