måndag 25 augusti 2008

Visst hade jag fiskelycka=)=)

Hej=)
Igår va vi ju och fiskade och visst gick det bra=)
Fick 2 gäddor=)=) En liten som vi slängde tillbaka och en lite större, fortfarande inte jätte stor som man har sett på några bilder men den dög för mig=)
Första gången jag får en gädda=)












Sen fick vi lite mört och jätte små aborrar men dom slängde vi tillbaka=)

Efter det gick vi i skogen och letade efter svamp=)
Varken Patrik eller jag kan något om svampar så vi plockade allt som vi trodde var kantareller=)
Tror ni någon av dom va kantareller, haha ne ingen!
Det finns ju en svamp som är väldigt lik kantarell så det var dom vi hade plockat!.Haha.

















Men mysigt var det, kanon väder med ju=)

Idag har vi stor handlat, herregud va mat vi har nu typ 20 middagar minst!
Men vi hadde verkligen inget hemma och nu vill vi ha så man inte behöver handla hela tiden, bara mjölk och sånt.
Jag hittade ett nyttigt recept på bröd som jag bakade med=)
Det blev små frallor=) Goda var dom, även att det inte var något sött i, bara salt och 4 olika sorters mjöl=)
Sen fick jag för mig att vara duktig så jag klippte gräset här hemma det var typ 1 meter högt och det tog mig nästan 4 timmar att klippa allt, snacka om att jag är helt slut!
Men så skönt nu när det är gjort i alla fall!













Så dom här dagarna har jag spenderat mycket ute i naturen=).
Man mår så gott av att få massor av frisk luft!
Nu ska jag fortsätta titta på mitt älskade Gilmore girls=)=)
Ha en toppen kväll=)

Inga kommentarer: