torsdag 28 augusti 2008

Arbetsmyra!!!!..

Hej!

Jobba, jobba och jobba.
Så är det med livet för mig just nu, känns det som i alla fall!
Hehe men det är ju bra! Tur man har ett jobb ju! Jobbar bara 64 procent men jag har tagit 5 extra pass denna månaden så det blir mer än vanligt, sen kommer det säkert mer jobb, får ju mess hela tiden från vikarieförmedlingen, men man måste ju få tillåta sig att vara ledig med!
Men det lockar att jobba extra när man har en anställning för då får man extra för att man jobbar extra=) Väldigt vad mycket extra det blev, hehe.

Men nu är jag ledig tills i morgon efter middag, skönt det!
Sen är jag ledig på lördag och då ska vi på kräftskiva och födelsedagsparty=)
Ska bli så spännande och roligt och få se bumbis och jockes hus=)
Har längtat så!. Tyvärr kan varken Patrik eller jag dricka för vi båda ska jobba på söndag, puuuhhuuu!!..Synd om oss!. Men det kommer ju fler fester som tur är!

Idag ska jag ut och klippa gräset tänkte jag igen, klippte i måndags men nu måste det klippas igen, det växer som ogräs. Men nu är det skönt för det är ju inte så långt än så det kommer ju förhoppningsvis inte ta 4 timmar som sist!

Vikten kämpar jag med som en galning, det var länge sen jag uppdaterade er med det. Har stått still eller bara gått ner några hg åt gången.
Men nu hade jag gått ner 1 kg så det känns bra!
Har sen jag vägde som mest gått ner 13 kg och sen jag började med tappa 11kg!
Det känns bra men det är så mycket kvar, känner lite på kläderna men inte så mycket än. Det släpper nog efter 5-10 kg till. Då märks det nog mer.
Men det känns i kroppen att jag äter bra och rör på mig för jag är piggare och gladare än vad jag brukar vara=) Har haft det tufft med maten och velat frossa i flera dagar men har klarat mitt kalori intag ändå=). Så jag går inte över min gräns men jag äter så dumt för ofta sparar jag kalorierna till kvällen för att vara "duktig". Men sen äter jag ju upp alla dom kalorierna då istället, inte bra för kroppen, kan vara därför jag har stått still på vågen.
Man ska ju inte äta så mycket på kvällarna, men det är ju då jag vill vräka verkligen! Ibland undrar jag hur jag har kunnat äta så mycket som jag gjorde innan, äckligt stora portioner och mycket av allt som har funnits hemma!
Men planerar man sina dagar och äter mellanmål så håller man blodsockret i schack och då blir man inte lika sugen och galen!. Haha..
Nog om detta, uppdaterar igen när det förändras något=)

Idag är Erika och Clas i Halmstad och tittar på en bil!.
Väntar på att hon ska ringa för att se om dom tog den eller inte=)
Spännande=)
Skojade med Erika igår om att det snöade på kvällen, haha, hon trodde på det! Haha=)

Pratade lite med Sofie igår, vi ska försöka åka upp till Strömstad till morfars sommar stuga, har lovat morfar det i flera år, men det har tyvärr inte blivit av. Vi har försökt att kunna ordna så både Erika jag, Sofie, Clas och Patrik ska kunna åka men det är inte det lättaste.
Men nu har jag gett 2 helger som förslag så vi får väl se hur det blir!

Nu ska jag äta svenska äpplen som jag köpte igår=)..Mums=)
Sen blir det fram med gräsklipparen och slirar runt på gräsmattan=)
Ha en toppen kväll=)=) Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

du är så duktig som jobbar och tar extra turer för då ser dom ju att du är villig att jobba och inte ligger på den lata sidan men var försiktig och ta någon dag ledigt ibland för det behöver man för att ladda om batterierna hihi men det vet du ju redan. Tycker även att du är extremt duktig som har gått ner dina kilon, jag tycker du ser mycket piggare ut och du har gått ner i ansiktet och mer där till , jag ser det även om du kan ske inte ser det, sen har du ju byggt upp muskler med det är ju därför det tar lite längre tid att gå ner men du är duktig som kämpar och du kommer komma till ditt mål! håller på dig gumman!!!
Ja det var ju synd att ni inte kan dricka men man kan ha jätte kul ändå hihi jag ser verkligen fram emot att få träffa alla igen för jag mår så bra då:) saknar dig. philip ger dig en kämpe puss!