fredag 15 augusti 2008

Veckan har gått och äntligen är det helg=)=)

Hallå i bloggen=)

Veckan har gått och nu är det helg!
Är ledig i helgen så det är skönt har ju bara jobbat 2 dagar denna veckan, skönt=)

Mamma var här ifrån måndags till onsdags som jag har skrivit tidigare och det var jätte mysigt att ha mamma här!
Tråkigt var det när hon skulle åka och hon tog med sig två av katterna hem så jag blev väldigt ledsen. Samba som har varit här är ca 5 månader och han har varit som en mini rambo så det harvarit tungt. Men han var så lycklig och glad av att få komma hem till mamma igen han pratar och leker hela tiden säger mamma, sen åkte den lilla svarta Honey hem till mamma med.

Så jag har både den svart/vita Elvis och den lille grå hemma som vi funderar på att döpa till Theodor även förkortat Theo, vad tycker ni om det?
Han påminner om ekorren Theodor från filmen Alvin och gänget han är den minsta och lite mullig och klumpig=)
Så om det går bra för Patrik kommer vi nu behålla dom båda så då har vi 3 katter!=)
Himmelriket för mig men inte för Patrik men han vänjer sig sen tycker han det är lika underbart, han gosar med dom så pass och pratar med dom=)..Hihi..

Mamma blev tyvärr skickad till akuten igår med ambulans!
Det är infektion i kroppen igen så nu får hon sprutor med antibiotika så det verkar direkt men hon får nog ligga inne över helgen!
Tycker så synd om mamma som ska ha sån här skit!
Hon blev ju nyss av med det så får hon det igen!
Men det kan ju vara att mamma hade behövt äta antibiotika längre tid.
Hoppas det blir bra för gått nu!

Fick veta att mitt vikariat förlängs från sista Oktober till 11:e Januari så jag blev glad=)
Skönt attveta hur man hardet över jul i alla fall=)=)
Sen trivs jag där även att jag inte vill jobba inom äldreomsorgen hela livet
men ett tag går det bra!

Ikväll kommer vännerna hit på tacos=)
Kommer bli mysigt!!
Även Nella och Philip ska komma så då får jag se lille Philip!
Han har nog växt massor sen sista!=)

Ha en mysig fredag=)

1 kommentar:

Anonym sa...

tack såhjärtligt för denna kvällen även om alla blev sega under kvällsvistelsen hehe, Ta och komme hem till mig någon dag tycker jag. få se om vi kan planera in matlagning någon helg, hade jag och oscar tyckt va roligt. Bestämma att var tredje månad så varannan gångstår killarna för matlagningen och gången efter tjejerna. Det ska vara en helg då alla kan för då ska man umgås en hel dag och hitta på massa roliga sakere fast tjejerna ska vara för sig och killarna för sig så träffas man hemma hos någon där det har serverats mat under kvällen. Maten ska då vara hemlig för partnerna. vet inte om du förstår vad jag menar men jag tycker att det vore roligt, så bestämmer man vem man ska vara hos så det är meiningen att man ska vara hos alla en gång fast inte samtidigt. tycker jag låter kanon i alla fall. puss