söndag 26 februari 2012

Vecka 28

Äntligen har jag ork och tid att skriva några rader :)

Hela familjen har legat i magsjuka i veckan :( Jag åkte nog på det värst, kräktes konstant hela natten mellan tisdag och onsdag säkert 15 gånger. När man är magsäcks opererad så är magen oftast tom och man har inget att kräkas upp, så det var bara slem och torr spy så det var fruktansvärt och gjorde så ont. Sen var jag totalt utslagen i 2 dagar och samtidigt förkyld så det var ingen dans på rosor precis. Trodde jag skulle dö mitt i allt. Som väl är mår vi alla bra nu och det är väl först idag som jag känner för att äta något i huvudtaget. Har fått tvinga i mig för bebis skull.

På tal om bebis så är vi nu inne i vecka 28 och har "bara" 88 dagar kvar till BF :) Magen är inte så stor precis men den har vuxit lite i alla fall :) Ska till barnmorskan igen om 1.5 vecka så då får vi se om den följer kurvan. Jag har inte gått upp så mycket än och gick ju ner lite nu i samband med magsjukan med så ligger nog på 3 kg upp eller något. Men så länge bebis växer så har det ju ingen betydelse så. Hoppas jag inte kommer samla på mig så mycket vätska som jag gjorde med Julia blev väldigt svullen i ansiktet och börjar få för mig att jag börjar bli svullen nu, hoppas jag inbillar mig! Börjar längta riktigt mycket efter bebis, många tankar som snurrar och hormonerna svallar hehe.

Hoppas ni har haft en fin helg, härligt väder har vi haft :)

1 kommentar:

Jessie sa...

Skönt att ni mår bättre nu! Förstår om det va tuff med magsjukan.. uschen.
Såå fin du är! Ser ju att magen har vuxit sen vi sågs, men visst är den inte så stor :) Spännande att se dig riktigt höggravid sen!
Jag gick ju bara upp 8 kg med Tilde (men bara 3 kg från inskrivningen då jag gick ner 5 kg först) Men ut kom ju en rätt stor tjejja ändå :)
Ta hand om er och må så gott!
Kramar