måndag 6 februari 2012

Mumma :)

Päronmuffins

Ca 15 muffins
125 gr rumstempererat smör
2, 5 dl socker
2 ägg
1 3/4 dl gräddfil
5,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker

1 päron, delas i bitar
1 msk farinsocker
1 tsk kardemumma

Gör så här:
Sätt ugnen på 200°C. Vispa smör och socker fluffigt. Tillsätt äggen, ett i taget.
Tillsätt sedan gräddfil, vetemjöl, bakpulver, bikarbonat, vaniljsocker.
Skala och dela päronet i mindre bitar. Blanda farinsocker och kardemumma i ett fat och lägg i päronet i fatet och blanda. Ställ muffinsformar i en muffinsplåt och fördela smeten. Tryck i päronbitarna i formarna.
In i ugnen på 200°C i ca 20 minuter.


Dessa har jag om min lilla gumma bakat idag :) Dom blev riktigt goda enligt oss själva i alla fall ;)
Helgen bestod mest av jobb men hann med lite nöje med :) Älsklingen och jag var ju i väg på bio i fredags på Sherlock Holmes, som faktiskt var bra :) Vi hade en jätte mysig kväll och fick tid att prata om framtiden och mycket mer som man kanske inte tar sig tid för annars. Julia sov hos sin farmor och hade haft det jätte roligt där! I lördags efter jobbet blev det ju självklart melodifestivalen. som jag längtat! Hehe! Tycker rätt låtar gick vidare, men Loreen var helt klart bäst. Kanon bra låt och framträdande!

Försöker få ihop min ansökan för graviditetspenning. Hoppas jag får igenom den nu bara! Ska skriva så mycket jag bara kan. Är ju redan i vecka 25 och ska bara jobba till den 26 Mars om jag får min penning beviljad då vill säga. Känns så konstigt att jag ska börja gå hemma igen! Men behöver verkligen den tiden på mig för att förbereda mig inför ankomst för bebis. Vill ju även hinna boa lite :)

Nu ska jag försöka få ihop en matlista för veckan så vi kan handla det i morgon! Ekar i Kyl och frys!

Inga kommentarer: