onsdag 8 februari 2012

Snälla bebis flytta dig högre upp...

Hej!

Bebis ligger gärna långt ner i magen och min blåsa och nerverna blir väldigt retade av detta, hehe! Visst är det mysigt men det känns så obehagligt när den ligger så långt ner. Den flyttar sig upp ibland men den ligger gärna där nere och bökar! Många säger att jag har sån liten magen och det har jag nog med tanke på att det är andra barnet. I mina arbetskläder ser jag knappt gravid ut ju! Men det är ju faktiskt mest bara positivt för det blir inte lika jobbigt att ta sig runt och efter förlossningen sen så vill man ju bli av med magen och då är det ju bra om den är liten ;) Men nu ska jag inte sitta här och säga för mycket för jag är faktiskt bara i vecka 25 än! Det kommer hinna mycket innan det är dax för ankomst!
Julia tror att det ligger en pojk där inne, visst skulle jag bli överlycklig av att få en av varje men samtidigt så blir jag väldigt glad om det blir en flicka till! Så det har faktiskt ingen betydelse bara bebis mår bra!
Nästa vecka ska jag till barnmorskan i Eksjö igen för att diskutera förlossningen. Just nu lutar det åt planerat snitt men jag kanske hinner ändra mig innan det är dags!

Julia är lite små febrig idag, vet inte vad det handlar om för allmäntillståndet är det absolut inget fel på. Men vi får se hur hon mår i morgon och om febern är kvar för då får hon vara hemma från dagis!

Ikväll gjorde jag en smarrig broccolisoppa! Är inte mycket för soppa egentligen men försöker få i mig extra järn och soppan blev ju faktiskt god. Julia som inte är förtjust i grönsaker gillade den med så det var ju ett gott betyg :)

Nu ska jag snart tittar på Sveriges mäster kock sen blir det sängen för jag är så otroligt trött idag!

Inga kommentarer: