torsdag 5 januari 2012

Halva tiden har gått :)



Så här står det om bebis nu:
Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram.
Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.


Tänk att redan halva tiden har gått! Vart har denna tiden tagit vägen? Nu känner jag bebis hela dagarna och Patrik har sedan några veckor med känt den :) Undra vad det är för en lite krabat som ligger där inne och buffar :)

Idag ringde jag min barnmorska på morgonen och hon bekräftade det jag misstänkt att det är sammadragningar jag har, men dom ska inte göra ont! Gör dom ont måste man lyssna på kroppen och ta det lugnt så man inte ställer till det för bebis och börjar öppna sig eller något sånt dumt. Man är tydligen mer känslig och livmodern är mer lättretlig andra graviditeten. Så hon sa att jag skulle vara hemma denna veckan och se hur jag känner inför nästa. Fick ett läkarbesök den 16.e så det kändes ju bra men samtidigt vill man ju gärna kolla upp det direkt.

Idag har det inte varit lika ömt i magen men då har jag bara tagit det lugnt idag. Så vi får väl se om det blir bättre nu igen för jag vill ju så gärna jobba nu innan jag planerar att gå hem!
Patrik jobbade sin sista dag för veckan idag så vi ska försöka ta det lugnt i helgen och ha massa familjemys :)

Ta hand om er...

Inga kommentarer: