onsdag 10 december 2008

Onsdag 10:e December...

Hej

Oj oj oj det har ju hänt massor sen jag skrev sist, får se om jag orkar skriva om allt!
Men i alla fall i Torsdags förra veckan fyllde jag år=). Älsklingen kom försiktigt in på morgonen och sjöng "ja må hon leva" med en liten bricka med mina älsklingsfrallor, 3 olika sorterspålägg, juice och te. Jämte låg ett paket och ett kort=). I paketet låg min favorit parfym Britney spears fantasy=). Sen när jag öppnade kortet föll två biljetter till relax badet i jönköping ut ur kortet. då förklarade älsklingen att vi skulle gör oss i ordning, åka och äta lunch på palas athena som jag har velat i flera år och sen åka till relax badet=) Vi gjorde precis detta och allt var så underbart och romantiskt=). Min älskling han kan han=). Blev en jätte mysig dag tillsammans som jag defintivt inte kommer att glömma=) På kvällen kom Erika hit och gjorde fruktsallad med jättemånga olika sorters frukt, med vaniljglass och vaniljvisp=) Mumsfillibabba=) Då fick jag även ett paket med dom mysigaste och varmaste inne tofflor jag någonsin har haft=). Så dom har jag på mig nu och hela dagarna här hemma=)

På fredagen jobbade jag till halv 3 efter det var det att hämta upp lillasyster Sofie som skulle komma och vara över hela helgen med deras hund Benji=) När vi hade hämtat henne åkte vi och handlade allt vi skulle baka och ha till helgen=) Så på fredags kvällen förberede vi till lördagen och bara tog det lugnt=) På lördagen färgade jag Sofies hår och gjorde slingor, tycker själv att det blev väldigt bra=) Sen gjorde vi färdigt smörgåstårtan som vi skulle bjuda vännerna till på kvällen=) Sen bakade vi lussekattar jag, sofie och erika. Dom blev bland dom goaste jag har ätit. Blev jätte saftiga och mjuka! Sen var det dags att städa och fixa i ordning sig för vid 17 tiden skulle vännerna komma för att fira mig och Erika=). Dom kom och nästan direkt fick vi paket och dom började sjunga=). Så fint=). Blev jätte glad när jag öppnade paketet och såg att det var en korg med massor av olika fina grejer, det var ljuslyktor, ett klot, hjärta, te, tekoppar, servetter och choklad=) Sist men inte minst den fina korgen=) Både Erika och jag blev super nöjda! Efter det skulle vi plocka fram smörgåstårtan, den var både fin och väldigt god! Alla uppskattade den tror jag=). Sofie är jätte duktig på att göra smörgåstårtor=). Under tiden vi åt hade vi bestämt sen innan att vi skulle titta på Sunesjul=) Så den åkte i dvd spelaren och vi började titta. Gud vad rolig den julkalendern är alltså! Tack Johanna och Tony för att ni fixade fram skivan=) Senare när vi hade sett ungefär hälften av alla avsnitt värmde vi glögg och åt peppakakor och lussekatter=) Jätte mysigt! vi såg klart på alla avsnitt, hur vi nu orkade det men det gjorde vi i alla fall=). Det var en jätte mysig kväll=)















På söndagen hade vi kalas här hemma för släkten, vi var samanlagt 12 st tror jag,vi bjöd på den berömda cheescaken som inte smakade riktigt som den brukar men den var god ändå sen gjorde vi även en super god kladdkaka även den från Leila Lindholms recept!
Jag fick 2 presentkort på ikea av morfar och pappa, pengar av moster och mormor, stresshanteringsbok och ljus av syster Sofie, mascara, lotion, armband, öronhängen av syster Erika och Clas, Ett begangnat nagelack och ett trasigt flygplan av Felicia=)=) och vantar, strumpor, anteckningsblock och bodyscrub av mamma. Så det var en väldigt lyckad födelsedag med massor av roliga och bra presenter=)




















Alla åkte hem och även Sofie och Benji, blev tomt och konstigt när hon hade åkt för det har varit så roligt att ha henne här och vi har haft riktigt roligt, tycker jag i alla fall=)

På kvällen gav Patrik och jag oss ut och övningskörde, jag har kört fram och tillbaka till Eksjö, till Flisby, till Nässjö och på stan i Nässjö. Det går faktiskt riktigt bra och jag är stolt över mig själv och Patrik med=). Detta kommer nog gå kanon bra=) Har kört nu varje dag=) Lite dumt när det blir så mörkt fort för Patrik är inte hemma förens vid 15 och då äter vi sen är det mörkt, men det har gått bra ändå. Får köra när det är ljust nästa vecka istället=)

I måndags var jag och Erika i Jönköping=). Det var jätte roligt, hittade ett rouge och en topp i alla fall. Men det var mest roligt att få lite kvalitetstid med syster=)

Annars är det bra med mig tycker jag! Borde verkligen inte klaga=) Älskar den här tiden på året för det är då alla roliga och lyckliga stunderna är=)

Nu måste jag äta något innan jag hungrar ihjäl, jag och Dacke var så duktiga innan och gick en lång promenad! I helgen jobbar jag torsdag till söndag, så då skriver jag nog inte massor men vi får se=)=)

Ta hand om er! Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott :) Låter som ni har det bra och trivs i solberga!