onsdag 18 april 2012

Lite skillnad!?...

På dessa bilder är jag i vecka 34+2. Kan förstå att jag mådde mycket sämre under den förra graviditeten och framför allt hade så ont! Blev så otroligt svullen, ansiktet är ju hur svullet som helst på första bilden! Tycker inte att jag har lagt på mig så mycket vätska än men det kan ju komma!

Igår var jag och Patrik på förlossningen i Eksjö för att diskutera med läkaren om den kommande förlossningen. Läkaren sa direkt att mina förutsättningar är ju betydligt bättre nu för att klara av en vaginal förlossning än vad den var med Julia. Vilket jag inte vet om jag kan hålla med om. Ingen kan svara mig på varför Julias förlossningen blev som den blev och varför hon mådde så dåligt i magen. Så just därför tycker jag inte att hon ska prata så mycket om att mina förutsättningar är mycket bättre. Visst kan jag själv se att mitt blodtryck är bättre denna gången och det kan göra att förlossningen skulle gå bättre. Men det finns så mycket komplikationer som kan tillstöta under en förlossningen så hon kan ju inte sitta och lova mig att det skulle vara bättre att föda vaginalt för det har ingen facit på. Men hon lyssnade på vad vi hade och säga och vi kom fram till att det blir ett kejsarsnitt. Hade inte gått där i från utan att få igenom det. Jag förstår att det kan bli komplikationer vid ett ett snitt med och det blir min 3.e magoperation. Men min kropp har klarat detta fint tidigare och det tänker jag ha förhoppningar om att det kommer gå bra nu med!

Vi fick inget datum igår utan det skulle dom kontakta oss om. Men det blir 7-10 dagar före beräknat datum. SPÄNNANDE! Så det innebär att det bara är ca 30 dagar kvar tills bebis ligger i vår famn! Som jag längtar nu! Är så trött och längtar efter att få tillbaka min kropp igen, även om den inte kommer vara så vacker hehe ;)

Julia är på dagis och jag ska städa av lite här hemma.
Sen i eftermiddag ska vi till Bodafors för min lilla syster Felicia fyller hela 10 år idag :)

1 kommentar:

Jessie sa...

Ja men du, vilken skillnad på bilderna!
Skönt att du inte samlat på dig en massa vätska den här gången. Men sist gick du ju höggravid under sommaren och det kan ju göra sitt till att man samlar på sig vätska med, även om inte alla gör det.

Skönt att ni fick igenom er önskan om snitt, det ska säkert gå jättebra! Så spännande att det är så nära nu! Herregud, 30 dagar liksom! Åh tänk en liten bebis :)

Kram på er!