måndag 2 april 2012

Har varit hos barnmorskan :)

Idag var det dags för kontroll igen :) Patrik kunde följa med idag och det var roligt! Alla mina värden var jätte bra! Bebis hade växt och följer sin kurva fint! Fick bekräftat att bebis ligger precis som jag anat med huvudet ner, rumpan vid höger revben och fötterna uppåt hehe! Tror man känner nu ungefär vad som är vad när det rör sig i magen :) Huvudet var ju förstås fortfarande rörligt, förväntade mig inget annat eftersom den rör sig mycket nere i magen!

Men hör och häpna när hon skulle ta hjärtljuden så tredje gången gillt hade bebis hjärtslag på 144! Hur stor är chansen hehe!? Så den är inte alls intresserad av att ge en hint om vad det kan va för kön! Men kanske lika bra det hehe!

Helgen har varit toppen! Igår var vi och badade i Rosenlund igen och Julia var överlycklig och hade så roligt! Sen åt vi på Ikea och sprang runt lite på A6 :) Vi skulle hämta pengar och kläder som inte blivit sålda i Tenhult vid 16 och jag var väldigt skeptisk till att vi hade sålt något. Men vi hade sålt väldigt bra och det var inte så mycket att hämta trots allt :) Efter det åkte vi till pappa/morfar för en fika. Sen var jag helt färdig!

Imorgon ska jag, Julia och Felicia åka tåg till Erika i Linköping :) Julia är så lycklig över att få åka tåg, hon har ju aldrig gjort det tidigare! Så det hade varit det stora samtals ämnet på dagis idag hehe! Så vi stannar till torsdag, så följer Erika med oss hem sen :)

Nu ska jag ge min lilla älskling lite kvällsmat!

Inga kommentarer: