torsdag 19 april 2012

Gnällig mamma...

Hej!

Ja jag är allt lite gnällig just nu. Har något lustigt virus i kroppen. Tung och värk i huvudet, konstig i halsen, lite små täppt och så trött. Känns som jag har feber men har ingen, konstigt. Men man blir allt lite gnällig då när man både är höggravid, snorig och har en dotter på 2,5 år som är lite lagom pigg och trotsig. Men men så är det. Imorgon är Patrik äntligen ledig igen och det ska bli så skönt att ha honom hemma. Hatar att vara själv på kvällarna, särskilt nu.

Julia somnar alltid själv i sin säng men har på sista tiden börjat komma upp, sen gapar hon efter vatten, att man ska hjälpa henne med täcket, att man ska hämta alla möjliga leksaker och nallar som ska ligga hos henne i sängen och att hon har kissat. Så en nattning tar mellan 45 min - 1.5 timme! Så då är det ganska skönt och vara två och turas om på kvällarna. Men nu sover hon för natten i alla fall! Tokiga unge! Dom säger det på dagis att hon är så pigg, allärt och snappar upp så mycket saker. Jag brukar säga att hon har nog energi för 3 ungar för hon visar sig nästan aldrig trött. Men jag vet ju hennes signaler när det är dags! Förstår inte varför hon alltid ska vakna så tidigt på morgonen?! Det kvittar om jag skulle hålla henne vaken till 22 på kvällarna så vaknar hon ändå vid 5-6 tiden! Men men hon vaknar inte hela tiden på nätterna nu utan är nog inne i snitt 1-3 gånger per natt nu. Hon längtar så efter bebisen, hon pratar om den och vill känna på magen hela tiden :) Gulliga unge! Ska bli spännande och se hur hon reagerar sen när bebis väl är här! :)

Nu ska jag bara slappa i soffan........

Inga kommentarer: