onsdag 27 april 2011

Bara 4 hg kvar till ett väldigt stort delmål!!! :)

Tjena mittbena!

Herregud snacka om att vågen spelar mig ett spratt! Helt plötsligt sen igår har jag gått ner 0.9 kg! Fatta att jag blev chockad! Men det är ju så att jag stannar sen blir det ett litet ras sen stannar jag igen. Men blev så chockad! Vi var ute och gick en rejäl runda igår i det fina vädret och jag dricker bra nu så det var väl det som gjorde susen :) Jag har bara 4 hg tills jag når ett väldigt stort delmål! Kan inte fatta att jag är så nära nu! Sen har jag 9.5 kg kvar tills jag räknas som "normal" och det känns faktiskt inte helt omöjligt att nå det! Herregud det är ju snart bara 6 månader sen jag opererades! Men gick ju ner 13 kg före operation men sen operationen har jag gått ner 30.5 kg! Känns så helt otroligt och det är knappt så jag kan förstå det själv! Jag kan nu ha kläder i stl large och medium! Helt otroligt skönt! Men nu börjar kläderna ta slut i garderoben igen. Blir så så stort snabbt så jag måste ha allt nytt till sommaren. Men jag är ju tyvärr ingen miljonär. Men vi ska ta en tripp till Ullared nästa månad hoppas jag!

Håll nu tummarna att vågen fortsätter röra på sig lite! Så konstigt med för när jag känner på kroppen så känns den så annorlunda. Mina nyckelben syns, knäskålarna syns mer, handlederna är smalare, känner mina höftben väl osv. Har ju inte känt detta sen jag var 12-13 år! Så det känns som jag har fått en helt ny kropp. Magen hänger lite men det kan jag leva med. Den kommer inte vara särskilt fin eftersom den är gropig och med massa blekta bristningar men jag får lära mig att acceptera det och sen någon gång i framtiden efter barna födandet ta beslut om jag vill operera den eller inte.

Julia är frisk nu och min mage är lugn. Så skönt! Julia var mest bara dålig på natten och förmiddagen i förrgår sen var det inget mer. Hon äter lite mindre än vanligt men får ändå i sig. Dricker jätte bra så det är skönt!

Idag är vi lediga så då kommer mormor en sväng sen ikväll ska jag på ljusparty hos grannen :)

Ha en härlig vårdag :)


Inga kommentarer: