måndag 18 januari 2010

Helgen som varit...


Jaha nu va det måndag igen då..
Helgen har varit toppen=) I fredags följde jag med Sofie till Eksjö där hon gjorde sin första tatuering=) Det blev en fjäril som blev jätte fin=) Jag blev ju med sugen på att göra en, men det har jag ju alltid varit. Men jag måste komma på vad och vart den ska hamna i så fall. Det är ju något man ska ha för resten av livet. Sen på kvällen gjorde vi inte massor älsklingen och jag mös framför tvn.

På lördagen städade vi först på förmiddagen sen kom mormor en sväng. Vid 17 tiden kom ett helt gäng med glada vuxna och barn. Vi hade bjudit hem Madde, Jocke, Wille, Nella, Oskar Philip, Johanna, Tony, Jessica, Johan och pluttiga Tilde=) Så här var det minsann fullt hus=) Bilden ovan ser man alla barnen i full gång=)
Jag hade gjort pajer en köttfärs och två kyckling paj till det hade vi sallad och bröd. Sen till efterrät så blev det marängsvizz=) Snacka om att vi var proppfulla sen! Det var så mysigt, alla barnen var så glada och det var så roligt att träffas! Så det måste vi göra snart igen!
Lilla Tilde som jag nu äntligen kände på var ju så pluttig=) Hon är ett riktigt litet charmtroll och man smälter ju när hon ler och pratar=)
Så tack alla för en väldigt trevlig och lyckad kväll=)

Igår var vi bjudna hem till Oskar och Sara-Maria på fika. Jag hade inte träffat Sara-Maria tidigare så det var roligt att få se vem hon va. Det var riktigt trevligt så det måste vi snart göra om! Efter fikat åkte vi hem till mamma en sväng så hon fick träffa Julia lite.
På kvällen tog vi det bara lugnt och satt fram för tvn.

Idag kom Madde och Wille och hämtade mig och Julia på morgonen. Vi åkte till öppna förskolan i Anneberg som var mellan 10-12. Tyvärr blev det bara vi och Linda och Alex. Tycker det är synd om dom ska behöva lägga ner, det finns ju faktisk föräldrar som går hemma med sin barn både i Anneberg och Solberga. Men många åker nog till Nässjö. Så vi får se om vi kan åka dit fler gånger=) Det var trevligt att träffa Linda och Alex i alla fall=) Efter öppna förskolan åkte vi tillbaka hem och fikade lite igen och pratade massor. Jag är så glad att Madde och jag har barn i ungefär samma ålder, vi kan stötta varandra och ge varandra råd. Du är en riktig stöttepelare för mig!



Nu ska jag ge Julia lite gröt sen blir det badbaljan för hennes del=) Vilket hon älskar!
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Låter som att ni har haft en kanon helg tillsammans med alla vänner och bebisar =) mysigt!

Madde sa...

Du är finast! <3