onsdag 13 januari 2010

Busunge..




Vi har ett riktigt litet busfrö här hemma!
Hon somnade så gott i sin säng vid 19.30 igår och vaknade vid 00.15 vilket är tidigt för henne. Hon åt och vi la henne igen. Vi hade inte hunnit somna för natten och var nu riktigt trötta.
Med "vi" menas jag och och Patrik. Julia strålande som en sol i sängen och busade runt som bara den, vi envisades med henne och gav nappen och ignorerade henne. Men det går ju knappast när det hörs glädjetjut och joller i sängen inte. SÅ till slut vid 01.15 gick jag upp med henne och blev sittandes till 03.30 Då ville hon sova igen. Jag somnade direkt, inte ofta man är uppe till halv 4 precis! Jag hoppades ju nu att hon skulle sova ett bra tag men hon sov bara till 07.00!
Då var jag inte så glad kan jag tala om, men lilla Julia var så sprallig och busig i sin säng. Så det var bara att stiga upp igen. Som tur va så sov Sofie över här så vid 08.00 orkade jag inte mer så hon tog över så jag fick sova lite. Men det var inte det lättaste. Men sov 1-2 timmar till i alla fall.
Julia har varit glad hela dagen och hon verkar inte störas av att hon inte har sovit så mycket.
Hon har gjort så här EN annan gång men då var hon bara uppe i 1,5 timme och sov sen hela natten.

Så nu i natt hoppas jag innerligt att hon sover!
Vi ska snart flytta in henne till hennes rum, tror hon störs mycket utav oss nu.
Så idag har jag gått i dvala och knappt orkat tänka klart, hehe. Men lilla Julia lyser ju upp dagen så man kan ju inte vara sur på henne precis=) Sofie åkte hem nyss och kommer i morgon igen. Vi har bakat lite och mer händer det nog inte idag. Nu sover Julia en stund så vi får väl se när hon ska vakna=)

Korten är tagna idag. Hon fick denna dressen av sin gammelmoster i julklapp det står christmas hug på. Så hon måste ju ha den lite nu innan den blir för liten, perfekt att ha som mysdress här hemma, var ju en sån gullig mössa till med=)=) Hon har sånt bus i blicken på ena kortet när Rockie går förbi, undra vad hon planerar egentligen!
Hon är ett sånt riktigt litet charmtroll och är en sån solskens bebis. Glad nästan hela dagarna, somnar gott och lätt om kvällen, äter bra och utvecklas som hon ska. Perfekt liten bebis=)

Det trodde man inte efter förlossning, kolik och sömnlösa nätter att det skulle bli så här underbart=)

Ta hand om er!

1 kommentar:

Erika Hopstadius sa...

nämen sicken söt liten bebis :) :) Hoppas nu ni får sova gott i natt, så ni är utvilade till imorgon. Nattinatti! kramar