måndag 1 februari 2010

Äntligen är Julias rum färdig renoverat=)...




Hej

Jag nu var det ju ett tag sen jag skrev. Har faktiskt inte haft tid! Vi har haft fullt upp med Julias rum och det blev så fint=) Fattas bara lite möbler och hyllor sen är det klart.
Ser ut som ett helt annat rum och känns så mycket större. Älskar tapeten, den blev så fin.
Det gick fort, på 6 dagar var det klart. Så glad att pappa kunde hjälpa oss. Patrik jobbade kväll så han hade ju inte så mycket tid. Vi hade sån tur med fondtapeten med, den skulle inte komma förens tidigast nu på fredag men så kom den redan i torsdags!

I veckan har Sofia och William varit på besök, det var trevligt=) Mormor, mamma, Felicia, Sofie och pappa har varit här så det har varit fullt hus i röran!
I fredags var vi på bvc med lillan hon fick sin 5 månaders vaccination. Tycker så synd om henne för hon rycker bara till och skriker, tårarna bara sprutar. Tur att det går över snabbt. Hon hade gått upp jätte bra och blivit längre=) Hon väger nu 7200g och är 67,1 cm lång! Min lilla tjej börjar bli stor. Jag märkte ingen biverkning på kvällen men sen på förmiddagen och under lördagen hade hon feber, men hon var lika glad för det=) På lördagen kom Erika så vi fixade lite på Julias rum sen på kvällen kom Madde, Wille, Nella, Johanna och Sofie hit. Vi gjorde varma mackor och åt frukter med vit choklad och glass, det var så mumsigt så. Vi tittade på film och kvällen blev lång för killarna skulle bli hämtade i Nässjö. Dom hade varit på hockey och haft en ute kväll.
Igår var Erika och jag ute i kylan och gick en lång promenad, sen åkte vi till mamma där det bjöds på middag=) Alltid så gott med mammas mat!
På kvällen tog vi det bara lugnt, Patrik fixade Crosstrainern så jag kan börja använda den. Men fy fasen vad jobbigt det är att stå på den!

Idag ska Erika åka hem, inte kul alls men hon kommer om 2 veckor igen=)=)
Så vi ska köra in henne till stan sen blir det att vi går upp till mormor en sväng.

Jag har även skrivit in mig på vikarieförmedlingen igen, ska försöka få in lite när det passar. Vill ju spara lite av mina mamma dagar. Så vi får väl se hur det känns. Helst vill jag bara gå hemma med Julia men det funkar ju inte alltid så. Tror det är bra för mig att börja jobba lite sakta för jag har redan stark jobb ångest.

Nu ska jag göra mat, idag blir det rotgrönsaker, kött och kall sås! Mums...=)


Inga kommentarer: