måndag 11 januari 2010

Måndag igen=)

Hejsan=)

Såg att det var en vecka sen jag skrev sist=)
Veckan som varit har gått allt för fort! Det har varit så mysigt att ha Patrik hemma och vi har busat och gosat hela dagarna=)
Vi har vart hos mammsen, hos mormor, plockat undan julen, hos Patriks bror och pappa, kollat på filmer och gjort goda middagar=) Så det har verkligen varit en hel mysig vecka=)

Julia smaskar på, nu har hon fått potatis och palsternacka i 3 dagar vid lunch och idag åt hon upp den smakportionen jag gjorde och även lite katrinplommonpure efter det=) Så hon börjar förstå nu att man ska äta, inte ha det i munnen för att sen spotta ut, hehe.
Sen får hon ju gröt på kvällen=) Så vi får väl se när vi kan byta ut något mål. Men vi tar det lugnt hon är ju bara 4 månader än. Så hon får bestämma hur snabbt det ska ske.
Bilden är tagen idag och det är innan hon ska få mat=) Det är som att hon förstår att hon ska äta något nu när jag sätter henne där. Hon sitter så fint och väntar på maten=)

Vi var på bvc i fredags, vi skulle egentligen vara där nu på fredag men jag ville komma tidigare för att se så hon går upp som hon ska. Sist hade hon inte gått upp så mycket men det berodde ju på att hon kräktes så mycket. Men jag behövde minsann inte vara orolig för hon hade gått upp 800g och 3 cm på 3 veckor=) Så skönt att veta att hon äter tillräckligt och enligt vad bebisar i hennes ålder ska äta på en dag så äter hon så mycket som hon borde.
Nästa gång blir den 27.e så är det 5 månaders vaccination. Det ser jag inte fram emot, men det måste ju göras!

Idag började Patrik jobba igen, känns så konstigt för han har ju varit hemma i nästa en månad nu! Man vänjer sig så lätt vid att ha honom hemma när man kan hjälpas åt med allt. Men det ska nog gå bra. Tror det är bra att vi inte båda går hemma jämt, det hade man nog tröttnat på tillslut. Men visst saknar vi honom här hemma.

Sofie kommer ikväll och ska sova här några nätter=) Det tycker vi ska bli roligt.
Jag har bakat kladdkaka och kola snittar som vi ska mummsa på när hon kommer sen=)
Julia och jag var ute innan på en promenad och visst är det skönt när man väl är ute men det spårar så i snön när man går med vagn sen är det ju riktigt jobbigt att vara ute och gå på vintern. Men man måste ju ge sig ut både för min och lillans skull.

På tal om att mummsa får det ju vara nog med det, men det är jätte svårt när man går hemma och det är så tråkigt att vara ute och röra på sig under vintern. Men snart så drar tjejerna igång racet på tappa. Vi ska utmana varandra och försöka komma upp i ett visst antal steg varje dag. Sista jag var med i tappa gick jag ner 17kg och jag har aldrig mått så bra som jag gjorde då.
Så till slutet av månaden drar vi igång. TAGGA TAGGA!!=)

På torsdag är vi bjudna hem till Jessica och Tilde. Då blir det bebis träff igen=). Det var längesen nu och dom växer ju så fort dom små. Det ska bli jätte roligt!

Nu ska jag se om pluttan har vaknat=)
Ta hand om er!

1 kommentar:

Madde sa...

Åh vad roligt att hon äter lilla tjejen! :) William smaskar på också men det tar sin lilla tid innan han förstår att han ska äta för att bli hungrig. Men hellre börja sakta i hans egna takt än att dra på för hårt. Det är ju trots allt han som ska lära sig att äta hihi. :)

Gud så sugen jag blev på din kladdkaka och kola kakor, fy faasiken. Men ack vad man får se upp. Jäklar vad det innehåller kalorier sådana godsaker, mer än vad jag trodde haha. Men sen i slutet av Januari så ska vi ju ordna en utmaning tillsammans. Då jäklar Mikaela, kommer du gå ner mer än 17 kg!!! Ooh yeah! Hot mama i sommar :D

Älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ps. Älskar när du bloggar!!!!! :D Man blir så glad av dina inlägg!! Ds.