onsdag 13 maj 2009

Onsdag!

Hej!

Igår var vi ju på föräldrar utbildning och det var jätte intressant men gud vilken reality chock man fick! Ska vi verkligen gå igenom allt detta och fram för allt jag med förlossning och amning osv! Det var så mycket känslor som kom, lycka, kärlek, rädsla, oro och en stark längtan.
Tycker det var jätte nyttigt för oss båda att gå, nu är Patrik mycket mer insatt och vet hur det kommer bli fram över! Man pratade om allt från förlossning, smärtlindring, värkar, komplikationer, relationen och amning.
Tycker det är så svårt att föreställa mig att allt detta ska hända fram över. Men det blir nog mer och mer verkligt ju närmre vi kommer=)
Patrik fick även skriva på faderskapbekräftelse och att vi ska ha delad vådnad! Så nu är det avvklarat=)

Idag när jag steg upp hade jag en sån lycklig känsla i kroppen allt bara kändes så bra. Satte mig och njöt av min frukost och ringde lite samtal. En stund efter så kände jag det vanliga illamåendet 2 timmar efter frukost och skyndar mig ut för att ta en postafen men icke sa nicke så fort jag svalde den fick jag sitta på toa i 15 min och kräkas 6 gånger! Så min kropp var verkligen helt tömd!
Förstår inte varför men varje dag är det samma visa. I alla fall när jag är hemma! Men sen mår jag ju bra igen som tur är. Känner inte av illamåendet under dagen! Skönt det i alla fall!

På eftermiddagen hade vi vårat möte med barnmorskan=) Hon tog blodprov både i armen och fingret. Det i armen var för att ta reda på min blodgrupp och infektion osv. Det i fingret var för att kolla blodvärdet och blodsockret. Blod värdet låg på 132 och blodsockret på 6 så det var perfekt sa hon=) Men blodvärdet kommer säkert sjunka en hel del men de finns det ju järn tabletter som tur är!
Blodtrycket var bra det låg på 140/80 så det var som förra gången så det var väldigt lungnade för jag är ju orolig för att mitt blodtryck kommer stiga men hittils går det fint=)
Sen var det dags för bebis och nu fick vi börja med våran tillväxt kurva och då mäter dom livmodern och den låg nu på 25 cm så jag låg straxt över medel så det var perfekt!
Hjärtslagen var på 148 så det var en pigg bebis sa hon åter igen=)
Måste säga att vi är väldigt nöjda med våran barnmorska hon ser verkligen till så man mår bra och frågar om allt. Hon har aldrig påpekat något om min vikt utan har bara varit optimistisk och berömt mig för jag verkar som en stark person=) Roligt att höra sånt=)

Nu ikväll har vi bara slappat och myst i soffan=)

Ha en toppen kväll nu=) Kramar

1 kommentar:

Erika Hopstadius sa...

Det kanske är en bebis som inte är så glad i att äta frukost och då blir h*n arg på dig och vill att du ska kräkas upp det!! :)