måndag 25 maj 2009

Måndag...

Hej!

Idag går vi in i vecka 28=). Tycker nu själv att magen har blivit större och känner mig tyngre, känns som allt gick så fort men ibland går det ju så sakta. Bebisen väger nu ca 1 kg och är 35 cm långt=) Den sparkar på som bara den hela dagarna, så jag har inte känt mig orolig för att något skulle vara fel. Vi går även in i den sista och den tredje delen av graviditeten i dag, alltså trimester 3=) Nu är det 13 veckor + - 2 veckor tills våran bebis kommer=) Längtar så efter bebisen nu, har inte gjort det på samma vis innan för jag har väl inte riktigt fattat allt förens nu när allt känns hela tiden. Jag har fått väldigt ont av foglossning fram nu så det gör ont att stå, gå, sitta och ligga med faktiskt. Men än så går det bra. Är så rädd att jag ska gå upp för mycket i vikt men försöker att inte oroa mig allt för mycket för det.



Du är på dag 190 av 280. (67,9%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 23 aug 2009
Du har 90 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vi har ju haft en hel helg med massor av aktiviteter=)
Resan till växjö med mormor var bra=) Vi träffade Anna åkte och tittade på deras fina hus åt och fikade, trodde jag skulle spricka till slut=)
När vi väl kom hem så var vi helt slut!
På lördagen blev det att kliva upp och åka och hjälpa mormor i lövhult för att förbereda till festen det blev jätte fint mormor hon har god smak hon=) Sen blev det hem och fixa sig för att sen åka tillbaka och då var festen i gång. Det var en rolig och livad fest. Visst blev det lite väl mycket fylla för vissa men så är det ju alltid. Tror Affe kände sig nöjd och uppskattad i alla fall=)
Igår skulle vi hjälpa mamma och flytta men det blev ändrat till torsdag eftermiddag istället.
Så älsklingen och jag åkte in till Jönköping och gick på bio, änglar och demoner heter den. Den var väldigt bra men hade nog förväntat mig lite mer ändå. Vi vräkte i oss godis så jag trodde vi båda skulle spricka tillslut!
Efter bion åkte vi till ica för att köpa bröd och utanför sålde dom jordgubbar, självklart köpte jag med mig ett paket hem och lite yoghurt! Herregud snacka om att det var som fyrverkerier i min mun=) Älskar det så otroligt mycket. Även att dom inte var så där söta och goda så var det så otroligt gott. Nu är det inte långt kvar tills den stora skörden kommer=)

Idag ska vi på studiebesök på förlossningen=) Känns både spännande och lite ängsligt. Men mest roligt! Får hoppas att man inte blir helt skärrad! Hehe, ne det ska nog gå bra. Känns tryckt att veta att man vet vart man ska vara sen när det väl är dax och hur det funkar där.

Vi ska även stor handla! Det ekar i kyl och frys nu!
Ha en toppen dag..Kramar

1 kommentar:

Jessica, Johan & Tilde sa...

Va tiden går! Är det bara för mig den tycks stå still? Hehe. Går in i v.21 idag i alla fall, och jag toklängtar som vanligt efter Pyret.

Va spännande med besök på förlossningen. Hur va det? =)
Va ni ute i god tid så ni slapp springa dit som Madde med sin stora mage? Hihi =)

Kram på dig!