måndag 11 maj 2009

Måndag=)

Hejsan=)

Idag var det meningen att vi skulle fixa i källaren eller i trädgården men blev inget med det. Jag satte mig istället med mina papper om havandeskapspenningen som tog 3 timmar! Det tog sån tid att skriva upp hur en arbetsdag såg ut och varför jag inte kunde jobba, sen skulle ju allt renskrivas med! Men så skönt att jag fixade det i alla fall så nu är det inskickat! Vi lagade även mat och små fixade lite här inne istället.

Igår stor städade vi här hemma och flyttade på massa grejer så nu är det fint här igen=)
Nella ringde och frågade ifall hon och Philip fick komma på besök medan Oskar dömde fotboll här i Solberga och självklart fick dom det=) Även Erika, Sofie och Benji kom så vi fikade och pratade massa skit=) Sminkade även Sofie för hon ska gå på balen på lördag i Sävsjö så jag ville testa och sminka henne. Det kanske blir att jag sminkar henne men vi får se vad mammsen säger=) Annars gör hon det=)
Sen åkte Erika och Sofie hem så då satt Nella och jag och fortsatte pratade=) Passade på att prata lite om graviditet och bebis=) Måste säga att jag tycker att Nella är en helt underbar mamma till sin son och jag kan bara hoppas att jag kommer vara så kärleksfull och ansvarsfull som hon är mot mitt eget barn! Vi bestämde även att vi ska titta på Eurovsion Song Contest hemma hos henne på lördag! Längtar, för jag bara älskar allt som har med melodifestival att göra=)

Imorgon ska vi på föräldrar utbildning hela dagen=) Ska bli väldigt roligt och spännande faktiskt! Undra hur många man är vid varje tillfälle!? Ser fram emot det. Sen på Onsdag ska vi på kontroll hos barnmorskan igen så det blir spännande för nu börjar vi göra kurva på tillväxten på livmodern och på så sätt ser dom så att bebisen växer som den ska! Sen tar vi även blodprov för att se så mina värden ligger bra. Bebisen sparkar som bara den och jag njuter i fulla drag=)
Går in i v.26 idag=)

Nu får ni kika på mina tidigare inlägg för där har jag skrivit om både Göteborgsresan och Gränna utflykten=)

1 kommentar:

nella sa...

Tack för det du skrev, det värmde mycket djupt ska du veta!
jag vet att du kommer bli en mycket bra och kärleksfull mamma,
Du behöver inte tänka så mycket på det eftersom allt kommer av sig självt!
Redan nu är du ju en bra mamma eftersom du tar hand om din bebis varje dag, du ger den föda, du söver den när du går.. hihi
Tycker om dig mycket tjejen! mer än du tror:) pussss nella