onsdag 16 juli 2008

Dålig dag...

Hej

Har haft en dag som en berg och dalbana typ!
Usch har både varit, arg, ledsen, sur, arg igen, ledsen och sur, glad, energisk, tyst, trött, känslomässigt ostabil, besviken osv osv....
Orkar inte gå in på allt i detalj men man får ju bara sånna här dagar.

Har inte pratat med någon glad person idag, man behöver det, inte bara sura och besvärade människor. Men så är det alla har vi våra dåliga stunder och dagar.
Jag började dagen med att vara glad och se ljust på min vecka men när man är ensam om det så försvinner allt ljust direkt!

När jag blir arg eller sur springer jag runt som en rabies hund typ, så nu har jag plockat i ordning, dammsugit, dammat, ristat mattor, tvättat, målat, tagit bort papp och tejp och diskat!
Så nu är det i alla fall fint här hemma.

Man ska inte klaga på sitt liv det är inte världsliga ting men varför känns det så?

Jag blev så besviken för jag ville ju åka iväg med Patrik nu i dagarna men det gick ju inte, vi har bara 1,5 veckas gemensam semester då vill man ju göra något tillsammans!. Sen har jag inte haft ork och motivation till att gå ut och gå och äta bra, sen stod det samma vikt på vågen som förra veckan. Jag vet att jag kanske borde vara glad när jag inte går upp i alla fall, men när tappa.se ger mig falska förhoppningar vecka för vecka så hoppas man ju på att ha gått ner åtminstone hälften av vad dom räknar ut att man borde gå ner. Men jag känner mig helt utmattad känns som jag har sprungit maraton nu i över 1 vecka!
Vad har min energi tagit vägen???
Sen ska vi på begravning på fredag och det vill man ju aldrig gå på!
Det är så jobbigt!. Men nu är livet så.
Som sagt det är inga världsliga ting men det känns så när allt kommer över en.

Jag ska försöka ändra inställning och försöka vara glad för att jag är ledig i alla fall!

Något som fick mig på bättre humör var Maddes lilla underbara blogg=)=)
Så fint hon gör det jämt!.
Hon har så god smak och är alltid så inspirerande=)

Inte ens Gilmore girls fick mig på bättre humör innan! Då är det något som är fel!

Nu ska jag gå och rycka upp mig lite!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min underbara fina vän! ♥
Jag är ledsen över att du ska behöva gå igenom sånna dagar, det gör vi ju alla men det förtjänar ingen! När man har sådana dagar vill man bara försvinna, bort från allt känns det som. Jag önskar jag kunde ta bort denna dagen från dig och ge dig en ny dag, men i morgon får du en ny dag och då hoppas jag av hela mitt hjärta att du vaknar upp med de rätta känslorna. Tänker på dig mycket! ♥

Tänk inte för mycket på vikten, jag kan förstå att det är svårt i ditt fall eftersom du behöver gå ner och har så mycket att gå ner, men du är på väg Mickan, du är inte långt ifrån ditt mål. Du har valt en sån bra metod för att gå ner i vikt. Ibland fastnar man i dumma rutiner, som tex att man äter för mycket av det "dåliga". Det gör jag med... men man har inte misslyckats, fortsätt helt enkelt där du slutade! ♥

Du vet också att du haft mycket nu med renoveringen och allt, det gör det inte lättare att hålla kosten och motionen! Men du har ju ändå tänkt dig för, och det gör mycket. och eftersom du motionerar så mycket och sköter dig annars så går man inte upp så fort när man har " misskött sig".

Ta hand om dig gumman! Sov gott sen, hoppas du mår bättre i morgon! ♥ Puss och kramar från bumbi