måndag 22 februari 2010

Måndag..

Hej!

Fy vad snö det kommer! INTE mer nu! Vart ska allt ta vägen, tänk vad översvämningar det kommer bli när allt detta ska smälta bort! Kommer det ens bli någon sommar? Klart det blir det, måste hålla hoppet uppe=)

Min lilla tösa här hemma håller på att få sin första tand, tycker även att det ser ut som numer 2 jämte är på väg! Hon har allt varit lite gnällig igår och idag men inte hela dagarna, hon är våran glada tjej mestadels men blir ibland så ledsen och grinig. Förstår de måste göra ont och klia något fruktansvärt! Hon har sovit bra om nätterna i alla fall!
Hon blir bättre och bättre på att sitta själv nu med=) Hon kan sitta i ca 15 sek själv, men sen faller hon. Hon gör det ofta med flit. Hon slänger sig bakåt och ålar runt busungen! Men är så stolt över min lilla kicka. Men magen den gillar hon ju inte att ligga på så här kommer det nog inga kryptag på länge om det någonsin gör det, hon kanske är en av dom som börjar gå sen i stället. Men det lär ju tiden utvisa=) Annars så babblar hon på som bara den och dagarna är fulla med bus=)

I går var Oskar och Sara Maria här på kvällen vi åt pitabröd med kyckling och spelade bingo, hehe. Vi spelar bara bingo 1 gång om året och det är på uppesittar kvällen innan jul. Men det var trevligt även att vi inte vann något! Idag började Patriks kvälls vecka igen så det är ju inte så kul men det är ju bara 4 dagar i alla fall! Mormor kom på besök så vi sitter inte ensamma hela dagarna precis, alltid någon som tittar förbi! Vi får se om Sofie kommer ikväll eller kanske i morgon=)
I morgon ska jag äntligen till frissan, behövs verkligen! Så skönt när man är nyklippt och nyfärgad! Sen i veckan blir det nog baby café, bvc med läkarkontroll sen på fredag åker vi till Erika och Clas i Linköping och sover där tills lördag eller söndag! Längtar! Så det är en fullspeckad vecka!

Skriver som Madde att nu vill jag gärna ha en mamma träff snart! Eller vad säger ni tjejer???

Nu ska jag busa med min ängel=)=)

3 kommentarer:

Madde sa...

Hej Söta ni! :)
Gud så lik hon är dig här på kortet!!! En kopia! Så söt och så fiin! :) Och vad duktig hon äär! Allt går verkligen så fort nu!! :)
Hihi tror minsann din lilla flicka kommer tycka det är roligt att ligga på mage sen när hon är mer intresserad av att röra på sig.. eller så är det faktiskt så att hon kanske är nöjd och väntar tills hon börjar gå istället hihi:) Går ju lika bra det, och om inte skööönast haha! :)

Vi träffar gärna er i veckan, vi fårse om vi hänger på på Onsdag, William är ju fortfarande väldigt gnällig , han har det inte lätt stackaren :( och ingen tand syns heller så den dröjer väl länge nu.. känns det som :/ men det får gå! Måste passa på att njuta extra mycket när han mår bra :)

Du får gärna ringa mig någon dag! Pussar och kramar i massor till er båda, William skickar lika många också! :)

Lisa sa...

Så stor och duktig hon har blivit fina stjärnan Jullan =) Vi tycker absolut att det är dags för en babyträff, vi vill vill vill vill! Vi ska oxå gå på babycafé på onsdag och jag pratade med Madde om det och det verkade som att hon o Wille eventuellt oxå kommer, buskul ju!
Ha en fortsatt bra kväll mina stjärnor!
Puss o kram

Jessica, Johan & Tilde sa...

Åh så duktig hon är lilla sessan! Så kul med alla framsteg :)
Och visst kan det va så att hon hoppar över det där stadiet med att krypa, eller det kommer nog det med. Jag kröp aldrig som liten, ålade en kort period, sen reste jag mig vid 9 månader, och innan jag hann bli 10 månader så gick jag själv :)
Tilde är ju bara 4 månader precis, så här syns inga tänder än, hon trivs ganska bra med att ligga på mage, men inga tecken på att krypa iväg eller så än.. Däremot rullar hon runt som en tok om hon känner för det. Sitter gör hon kanske 5 sek själv, sen druttar hon omkull. Glömmer ofta bort att hon är 2-3 mån yngre än era guldklimpar, så när de lär sig massa nytt så undrar jag om inte Tilde ska göra detsamma:P Hihi man får inte ha så brottom, de är ju våra små bebisar ju!

Ser också fram emot en mamma/bebis-träff snart! Allt för längesen nu.
Vore skoj om vi sågs på babycafét imorn =)

Kram på er!<3