söndag 18 oktober 2009

Söndag...

Hejsan!

Nu var det längesen jag skrev! Här finns inte mycket tid över vill jag tala om. Men det gör mig ingenting, vill spendera så mycket tid jag kan med lilla Julia!
Hon är så go nu för nu ler hon jätte ofta varje gång hon är vaken och söker kontakt hela tiden och försöker prata lite=) Hon är så mysig och ser så där busig ut! Man undrar vad hon tänker på egentligen! Sen vi började med Minifom dropparna så ändrades hon fullständigt. I över en vecka nu har hon varit en lycklig bebis som inte alls har haft så ont i magen! Hon är mycket lugnare på kvällarna och blir inte så där hysterisk. Så skönt att dom hjälper! Annars vet jag inte hur jag skulle orkar, för det tär verkligen på en när man inte kan hjälpa sitt barn! Men nu så kan vi njuta av henne i fulla drag och hon är mycket lättare att förstå sig på nu. Men sen är det en väldigt bestämd dam vi har fått vill jag ju bara tala om! Hehe..

Veckan som har gått har gått så fort så jag minns knappt vad som hänt! Men Erika har varit här och även Sofie mellan tors-lör=) Så det har varit jätte roligt att ha dom här så man kan få bli så där löjlig och skratta av sig lite=) För vi är inte riktigt kloka när vi kommer ihop=)
Baby massagen har varit här och Julia var så duktig och verkade faktiskt njuta av massagen=) Det värmde gott när jag såg att hon faktiskt slappnade av när jag masserade=) Hon kommer nästa vecka igen och då ska vi massera magen=) Vi har även varit på bvc. Hon växer så det knakar! Hon väger 4880g och är 58,5 cm lång! Hon var tvungen att mäta om längden för hon trodde inte det var sant! Hon hade ju växt 3 cm sen sist! Så hon ligger högt på sin kurva och inte brås hon på sin pappa i alla fall=)=)..Hehe.. Så här går det ingen nöd på lilla Julia!
Madde och William var på besök i veckan med och det var så roligt och mysigt! Så skönt att kunna prata av sig lite med Madde för hon förstår alltid så bra och jag känner att hon verkligen bryr sig om mig och lilla Julia=) Jag är så tacksam att jag har dig vid min sida gumman=) Men är så tacksam över mina andra vänner som även dom betyder massor!

Igår var vi på lille prins Neos dop=) Var nästan lite nervös innan för när man har en liten bebis som är oberäknelig vet man aldrig hur det ska gå! Men Julia sov från vi gick in till kyrkan till vi kom hem! Hehe.. Så det gick hur bra som helst! Dopet var verkligen jätte vackert! Fina Lisa sjöng så vackert att jag verkligen fick anstränga mig för att hålla tårarna borta! Inte kunde jag ana att du hade sån vacker röst gumman! Patrik pratar fortfarande om det här hemma=) Han satt och rös hela tiden sa han=) Vi älskar låten välkommen hem som Lisa sjöng så den ligger oss extra varmt om hjärtat men sen sjöng hon även Pray tror jag den heter och herreegissses vilken vacker låt! Hon hade verkligen gjort en jätte fin dop gudtjänst och jag är så glad att vi fick vara med! Lille Neo var så duktig! Jag tror han tycker om att få uppmärksamhet för han såg så nöjd ut och skrek inte en enda gång! De är duktigt vill jag lova för en liten bebis som är lite mer än 2 månader! Fikat efter var jätte trevligt så nu fick vi träffa Lisas familj och släkt även Tobias och hans släkt. Tack åter igen gumman för att vi fick vara med på Neos dop dag=)=)
Nedan kommer lite bilder från Dopet=)

Idag blir det en dag hemma med lilla familjen! Det kan behövas för det har varit någonting varje dag nu verkligen! Man måste få stanna upp och bara njuta av varandra!
Ta hand om er! Kramar





1 kommentar:

Erika Hopstadius sa...

Jag önskar jag kunde varit med på dopet, såg ju ut att vara jätte msyigt och fint! Ses imorgon :)