fredag 9 oktober 2009

Fredag..

Hej

Då var det fredag igen, jisses man vet ju knappt vilken dag det är eller nått, känns som det nyss var fredag. Vi har haft en väldigt tuff vecka med mycket skrik och magont. Så det har varit väldigt tufft för både mig och Julia när Patrik har jobbat kväll. Som tur är så är ju Erika här och Sofie har varit en kväll med! Tur man kan få lite stöd och hjälp utifrån annars vet jag inte vad jag skulle ha tagit mig till. Idag vid kl 9 var vi på återbesök på neo, allt var bra med henne tyckte dom. Han kunde kanske höra något på hjärtat men inget han vågade konstatera så han sa att nu väntar vi till hon är 6 månader vid nästa kontroll så finns det nog inte kvar. Det växer vanligtvis bort. Han sa även att det är spädbarns kolik hon har eftersom hon följer det mönstret precis, sen finns det dom som har lättare kolik och dom som har värre än henne. Hon skriker ju en stund på förmiddagen och sen upp till 5-6 timmar på kvällarna/nätterna. Det är fruktansvärt jobbigt att ha sin älskade bebis ha så ont för hon skriker i ett i ett hela tiden och gör små uppehåll för att ladda om. Jag blir helt uppgiven och vet inte vad jag ska göra med henne tillslut. Ibland hjälper ingenting och ibland kan det hjälpa att henne i selen en stund tills inte det heller funkar längre. Oftast brukar ju detta försvinna när dom är 3-4 månader men i vissa fall kan det hålla på ännu längre. Det får vi verkligen hoppas att det inte gör. Så jag ringde till bvc och hon sa direkt att vi även skulle lägga till miniform droppar nu, så jag hoppas att det ger resultat! Hon sa även att jag måste sova och kan jag inte slappna av hemma så måste jag sova borta 1-2 nätter nu i helgen sa hon för gör jag inte det finns det risk för att man hamnar i djup depression. Självklart kan jag inte sova borta men jag har nu bett Patrik att han ska ta henne helt vid matningarna i natt så jag äntligen kan få sova 1 hel natt. Har inte sovit mer än 6 timmar sen hon föddes och vem klarar sig på det? Hela min kropp skriker av utmattning och jag går med kronisk huvudvärk och illamående. Men bara jag får sova blir det nog bättre!

Nog gnällt om detta! Hon är i alla fall världens finaste och goaste bebis när hon får sin glada stunder när man kan njuta av henne i fulla drag=)
Snart kommer Erika hem och då blir det tacogratäng och fredags mys fram för tvn till Idol. Får väl se om vi hör något när hon drar igång min lilla gumma. Men som tur är Patrik hemma nu och kan stötta lite.

Imorgon är vi bjudna hem till Nella alla vännerna så det ska bli jätte roligt att få träffas! Saknar vännerna så och man glömmer bort i allt detta jobbiga nu att man faktiskt har vänner och ett liv utanför detta.

Ta hand om er! Kramar

Inga kommentarer: