lördag 31 oktober 2009

Lördag...

Hallojsan!=)

Gullig bild va=)..Hehe!. Igår va jag och Erika och gjorde stan osäker i Linköping=) Herregud vad vi sprang i affärer som galningar=) Var så roligt att få träffa henne och även få lite egen tid! Julia satt hemma med Patrik och Clas och det hade gått jätte bra=) Vi åt taco tallrik och fika en sväng med. Jag handlade en vinter jacka, leggings, 6 kuddar till soffan och 2 sorters thé med lemon/lime och tropico. Både luktade jätte gott! Försökte hitta kläder men fanns inget jag ville eller kunde ha! Tråkigt när man har gått upp en del i samband med graviditeten, kläder sitter ju inte som man vill direkt, (inte för dom gjorde det före graviditeten heller, hehe)! Jag ville ju hitta något att ha på mig till dopet, men jag får leta vidare helt enkelt! Kändes tungt att lämna Linköping, hatar att vi bor så långt ifrån! Visst det tar ca 1 tim 15 min att åka dit men det är ändå det avståndet innan var det bara max 10 min emellan! Men jag vänjer mig förhoppningsvis med tiden! Hon kanske ska komma i veckan! Vilket jag verkligen hoppas! Tack för en helt underbar dag syster yster=)=)

I veckan har det inte hänt massor. Sofie har varit på besök och sovit över! Det gillas mycket!
Madde och Wille har varit på besök och vi har varit ute och gått i det härliga höst vädret! Tack för den stunden gumman, man behöver verkligen varandra mer än vad man tror ibland!
Man är inte alltid starkast själv som jag ofta vill inbilla mig.
Mormor har varit på besök, vi har köpt en bil, volvo v40, vinröd. Den ska bara fixas lite rost på sen är den helt våran! Fick den skit billigt och den har allt vi vill ha just nu. Kanske blir en lite nyare bil till nästa år. Jag har försökt äta bättre denna vecka och röra mig mer, vilket har funkat jätte bra! Är riktigt stolt över mig själv. Sen vi kom hem från neo så har det varit fika varje dag, onyttig middagar och konstiga mat tider! Men nu så hoppas jag att jag kan hålla mig ifrån det mesta och hitta en bra balans! För vem vill vara överviktig egentligen? Inte jag i alla fall, visst sen vill inte jag vara pinn smal för då blir ju inte ja jag på något sätt. Men vill ändå gå ner så jag kan ha stl 40-42 någonstans som min syster Sofie=) Hon har den kropps formen jag vill ha! Sen visst får jag väl aldrig stora bröst, snarare tvärt om när man går ner, men ändå hehe!!


Nehe nu ska jag gå och gosa men den vackraste lilla tjejen som finns, ja just det min lilla Julia=)=)
Ha en toppen helg! Kramar

4 kommentarer:

Madde sa...

Du älskade lilla nyponrosa! <3
Jag är såå glad över att få ha dig & Julia i mitt och lilla Willes liv! Ni betyder så oerhört mycket och jag vet att lilla Julia och William också kommer få en sån där vänskap som du och jag har! :)

Tack för allt jag får uppleva tillsammans med dig! Tillsammans är vi starka! Och du, jag beundrar dig något otroligt för den du är! Du är OTROLIG MIKAELA!!

Jag tycker du är jätte duktig som äntligen försöker hitta en bra balans i din kost. Du vet att du kan Mikaela, du har gjort det förut! Och jag vill mer än gärna finnas där vid din sida och peppa dig.. :) Jag behöver inte gå ner i vikt men jag vill få tillbaka min kondition och därmed går man ju ner automatiskt och visst ha vi ändå alla en storlek vi trivs bäst i! Försök lägg upp ett "träningschema"... där du går minst en timme varje dag , äter var tredje timme och bara småå mål! Tex, ät en rejäl frukost det behöver man! Sen efter tre timmar typ några frukter, lite fil och någon macka.. sen något litet igen efter tre timmar... allt handlar om att röra på sig och få i sig bra så man slipper det där sockersuget! Första veckan brukar vara svår, men ger man sig faaan på det så klarar man den veckan jättebra och sen vill man faktiskt inte sumpa det man faktiskt byggt upp! Men som sagt, peppar dig mer än gärna. Jag kan åka ut till dig varje dag om det är så och promenera med dig! :)

Och tänk på det, förbjud aldrig lite onyttigt... Man ska få unna sig lite gott då och då men i lagom mängder..
Igår var jag så sugen på godis, men köpte bara lite naturgodis och det räckte ;)
Ååh så roligt att du hittade så mycket igår med sötaste Erika! :) Men förstår att det är jobbigt att lämna henne... det blir ju så när man alltid varit varandra så nära.. hade min mamma sååå långt bort i början (kändes det som även fast det bara var en timme ifrån), men man vänjer sig vid tanken! Det gör man tillslut..

Du är otroligt stark min vän! Du klarar detta!!!
Många många miljoner bamsekramar från din FRIKADELLIDILL! :D

Madde sa...

Ååh vet du vad, den bilden är den härligaste på er två, älskar den bilden!!! :D

Systeryster sa...

Ja det var full fart på oss igår så vi var helt slut sen :) Men roligt var det! Tycker ju med det känns jobbigt när vi bor som vi gör nu men vi vänjer oss så småningom och man uppskattar varandra så mycket mer när man inte träffas lika ofta och det är ju bra. Det är ju bra att du går med i tappa nu så kanske det går lättare att gå ner i vikt :) Puss och kram

Sofie sa...

Hahaha du är ju knäpp =)
Stora bröst har ja väl inte!
Du är fin som du är så de så =) <3