torsdag 17 september 2009

Julia...

Hej=)

Nu tänkte jag äntligen skriva ett litet inlägg=). Rutinen med Julia börjar bli lite bättre varje dag, hon verkar vara en relativt pigg bebis och sover gärna inte mer än 2 timmar i stöten. Så nätterna är lite jobbiga för när hon vaknar vill hon gärna inte somna om direkt så det kan ta upp till 3 timmar innan pluttan väl somnar men då sover hon bara 2 timmar igen oftast. Men vi försöker somna om hela tiden men man får ju inte någon bra sömn precis. Men så är det ska vara glad över att hon är så pigg och välmående som hon är ju=) Äter som en häst gör hon och växer så fint så=) Nu väger hon 4010g och är 54 lång, dom på bvc tyckte hon var så fin och klar i blicken=) Många som säger det faktiskt!=) Jag tycker ju självklart att hon är den vackraste bebisen i världen eftersom hon är min lilla plutta=) Som jag fortfarande faktiskt inte kan förstå! Tänk att det var hon som låg så länge i min mage och hickade hela dagarna=) Tror att det blir lite extra svårt att förstå när det blev som det blev under och efter förlossningen. Men känner just nu att jag mår bra efter omständigheterna Det är mycket tider fram över. Vi väntar på återbesök till neo, hörseltest på ryhov, bvc och återbesök till förlossningen. Så det är mycket på gång. Men jag tycker det känns jätte bra att få komma på återbesöket på förlossningen för då ska vi gå igenom hela händelse förloppet med både läkare och barnmorskor. Det ska bli skönt att få reda på allt och få ställa dom frågorna man har gått och tänkt på. Det har ju varit lite problem med mig för blodtrycket har ju varit väldigt högt men verkar bli bättre nu, äter ju medicin igen men hoppas på att kunna sluta med det men just nu verkar det som att jag kommer få fortsätta äta dom. Kan ju faktiskt vara så att jag hade och har så högt blodtryck nu för att det har varit så mycket. Sen trodde dom ju att jag hade kanske fått en blodpropp i benet så då fick jag göra röntgen för det mitt i natten när vi låg på neo. Men det var ingen blodpropp som tur va, svullnade upp och blev varm på vissa delar av benet. Tydligen vanligt att man blir svullen efter kejsarsnitt. Snittet är jätte fint ser ut som någon har ritat ett sträck med röd penna ungefär så det är skönt men det svider och ömmar lite fortfarande men är mycket bättre nu. Ska även bli skönt att få komma på återbesöket till neo så vi kan få svaret på magnetröntgen dom gjorde på henne, hoppas nu verkligen allt ser bra ut.

Idag tog vi en tripp till Jönköping med moster Erika! Vi var tvungna att köpa ny innerslang till däcket på vagnen för Patrik har försökt att laga det flera gånger men luften har gått ur direkt. Så nu är det lagat och fint=). Snuttan var så duktig så vi gick faktiskt in på Dragon och åt med henne i vagnen. Vet att vi inte ska ta med henne in i affärer osv men vi åt där i alla fall, sen gick Erika och jag in på a6 medan Patrik och Julia gick en promenad i det härliga vädret=) Jag köpte en gullig liten dress, tröja och en pyjamas till henne=) Kändes så roligt att å köpa något själv ju=)
Efter det åkte vi till Nässjö igen och släppte av Erika sen bar det av till Eksjö för att lämna ett par byxor till Patriks mamma som hon skulle sy upp=) Nu är vi hemma igen och dagen har gått så bra=) Visst blir det lite rörigt i vissa stunder men det löser sig alltid=)
Nu väntar jag bara på att snuttan ska vakna så ska vi mysa hela kvällen lång=)=)

Det kommer lite bilder på henne i nästa inlägg=)=)=)
Ta hand om er Kramar

1 kommentar:

nella sa...

hon är så fin lille skruttan så vi får het enkelt tänka positivt och framåt och tro på det bästa när det gäller magnetrönken! puss till er nella