lördag 26 september 2009

Godmorgon=)=)

God morgon=)=)

Ja det är faktiskt en riktigt god morgon idag=)
Snuttan som har varit så bökig innan på kvällarna har nu i 3 dagar bara blivit bättre och bättre=) Igår bökade hon en stund men så gick vi ut och gick med den nya bärselen som hon totalt älskar att hänga i=) Då lugnade hon sig och sov redan vid 19.30 sen vaknade hon vid 22 och var vaken till 22.30 efter det sov enda till 04.20=) Snacka om att jag blev förvånad, glad och stolt=) Efter det gick pappa upp med henne och satt till klockan 7.00 men hon slumrade visst till i 30 min. Nu sover hon igen så jag får lite egen tid nu på morgonen, vilket lyx det har inte hänt innan ju=) Verkar faktiskt som magdropparna har hjälpt, peppar peppar! Alla barn är ju lite bökiga från och till och det är hon stund vis men hon skriker inte så där mycket och länge.
Hon verkar mer tillfreds med livet nu i alla fall=)

Momor Helena som vi kallar min mormor har skämt bort lilla Julia rejält! Hon köpte en bärsele till henne som jag kan gå med henne i och den har en ryggplatta där bak så man slipper få ont i ryggen, den har vi gått i nu i flera dagar på promenader och det är jätte bra, det blir ju extra vikt för mig med så det känns vill jag lova=) Momor Helena har även köpt en babysitter som kan gunga, vagga, vibrera, spela musik ja till och med hjärtljud! Helt galet att det finns så avancerade saker men vi var och hämtade den i Jönköping igår och den blir nog poppis! Det får vi verkligen hoppas med tanke på att den kostade lite! Mormor och mormor Helena hade även köpt ett jätte sött rosa och vitt babygym till henne som hon verkligen gillar att ligga och gympa i=) Lägger upp en bild nedan=)

Angående min vikt så vägde jag mig för 1,5 vecka sen och då hade jag gått ner 8 kg i alla fall=) Gick ju upp ca 18 kg allt som allt så jag har ju 10 gravkilon kvar och massor av andra kilon att arbeta bort=) Men det blir mycket promenader fram över så här ska det hända grejer. Men pressar mig inte för hårt nu i början för jag har varit med om så mycket nu och behöver inte mer stress och press i mitt liv nu!

Bvc har verkligen varit jätte stöttande med Julia. Hon ringde mig på förmiddagen dagen efter besöket och var orolig för oss, hon tänkte till och med komma hit. Men hon visste att jag hade min syster hos mig. Hon hade bokat en läkartid till oss på måndag som vi kan avboka om vi känner att den inte behövs. Det var mest för våran skull om vi kände oss oroliga för henne efter som hon har gått igenom så myckt redan och nu när magen har krånglat så tyckte hon att vi skulle gå om vi själva ville. Men hon sa samtidigt att hon tycker att hon är precis som en normal bebis och verkar vara fullt frisk, bara hon slapp denna dumma magont! Så hon upplevde inte som läkarbesöket var nödvändigt egentligen utan det var mest för att lugna oss i såna fall. Hon pratade även om att byta ut ersättningen och ta bort all komjölk som jag har skrivit tidigare och börja med ett helt annat utan komjölk som bara finns på apoteket, men hon sa att det är upp till oss om och när vi vill byta i såna fall. Men vi kör över helgen som vanligt för just nu verkar det faktiskt vara okej.

Idag ska Patrik åka till Jönköping och titta på bilar med sin bror och pappa, vi får väl se om Julia och jag hänger med. Erika kommer ikväll och ska sova här tills i morgon och det ska bli roligt! Men jag mår verkligen inte bra och får sån ångest när jag tänker på att dom faktiskt har flyttat nu! Hon har alltid varit tillgänglig och nära och vi har träffats så ofta hela tiden och nu bor hon nästan 1,5 timme bort. Men jag vet att hon kommer komma ofta men det är inte samma sak!
Men för hennes och Clas skull blir detta bäst och då måste jag bara acceptera det!
Jag hoppas och tror att Sofie kommer vara här lite mer nu och det tycker jag ska bli jätte roligt=)

Här kommer lite bilder på snuttan=) Hon är så rolig med sin mun hela tiden, ibland ser det ut som hon försöker lära sig vissla eller börja prata=)=)



1 kommentar:

Syster Sofie sa...

Klart jag kommer oftare :) Jätte roligt att träffa er och se hur det går för er <3 Du är jätte duktig och hon kommer få ett jätte bra liv med en sån fin mamma <3