tisdag 15 maj 2012

Känslan av att vara högravid...


Detta är hur jag ser ut denna gången som höggravid (lite naken chock, hehe). Jag tycker varken jag ser särskilt höggravid ut eller känner mig som det heller. Hade kunnat gå ett par månader till ;) Fast med lite eftertanke så tror jag vi skippar det ;) Visst är det tufft nu mot slutet man blir så mycket tröttar, tålamodet tryter, sömnen blir störd, bebis sparkar gör ganska ont och hormonerna svallar. Nu har vi ju gått dessa 9 månader och vi är verkligen redo för denna lilla skapelse! Är så nyfiken så jag tror jag spricker! Många tror att det är en pojk men jag är väldigt osäker på det, hehe! Har ingen känsla av vad det kan vara. Men blir nog lite smått ställd om det är en pojk. Vi är ju bara tjejer på min mammas sida så det skulle verkligen behövas en pojk, men jag blir så lycklig om det blir en tös med! Bara detta barn mår bra så vi slipper genomlida samma trauma med detta barn som med Julia! Det är väl min största fasa med denna förlossningen att bebis inte ska må bra. Men allt tyder på att bebis mår bra och vi har alla förutsättningar för att det ska gå bra denna gången. Men tankarna finns där och självklart rädslan!

Många tror nog att vi ska vara på väg till förlossningen idag eller i morgon men ni får helt enkelt ha is i magen och vänta och se. Dom närmsta dagarna har jag inte tid att föda så bäst för bebis att hålla sig kvar där inne ;) Även om man har det planerade snittet så kan ju bebis busa till det och det blir tidigare. Men har inga såna känningar än!

Igår var Madde och William här på playdejt. Barnen lekte som bara den så Julia somnade smidigt för en gångs skull hehe! Idag ska jag tvätta berget med tvätt som är i källaren, våra torktumlare har gått sönder så nu tar det ju betydligt längre tid att bli av med tvätten! Men men ekonomiskt är det ju bra för den drar väldigt mycket ström och det märktes på elräkningen kan jag ju säga! Förhoppningsvis är vädret fint idag så vi kan vara ute lite för igår blåste man ju nästan bort! Har en liten checklista av saker jag vill hinna med innan bebis kommer så har lite att göra!

Men om det nu är någon där ute som läser denna blogg vore det roligt att få lite gissningar på vad det är för kön och vikt på denna lille bebis, så kommentera gärna en gissning :)

3 kommentarer:

Eleonore Karlsson sa...

Jag gissar på att det blir en liten kille på 3238 g och 48 cm lång!!!!

Angelica sa...

Jag gissar på en liten tjej :)

Jessie sa...

Gissar på en lillebror :) 3170 gr o 49 cm!
Ja jag hade gissat på snitt imorgon ;) Men får jag göra en andra gissning, så tror jag på måndag.
Spännande!!
Du är jättefin Mickan! Och nää, inte kan man tro att di gått 9 månader med den där lilla pluttmagen :)