söndag 27 maj 2012

Mors dag


Idag är det alla mammors dag :) Även denna mamman blev firad med en väldigt fin bukett blommor, inte dåligt av Jullan att cykla in till stan och köpa den till mammsen ;) Vi har haft fullt hus här idag! På morgonen kom Patriks bror med familj och pappa för att riva vår trappa som äntligen ska byggas ny :) Som vi har längtat efter det, den har varit fullständigt livsfarlig! Sen kom min mormor och moster Anna så då fikade vi och åt morsdag tårta, barnen fick så fina presenter :)

Julia är hos sin farmor och ska vara där till tisdag, saknar henne redan men vi behöver få sova lite för att orka med vardagen och hon har så roligt med sin farmor så jag behöver egentligen inte ha dåligt samvete men saknar henne så när hon inte är hemma ju! Men men jag överlever kanske!?

Så i eftermiddag städade vi av här hemma, har inte prioriterats precis men nu fick vi tiden och det är så skönt när det ser vettigt ut här hemma igen!

I morgon kommer bvc på hembesök! Ska bli spännande och se vad plutten väger nu. Tror han har kommit upp i sin födelsevikt i alla fall så som han äter. Tyvärr har han börjat få ont i magen stackarn. Igår blev jag förtvivlad och hjärtat blöder när man ser sitt lilla barn spänna sig och ha så ont. Men sen släppte det och idag har det pruttats och bajsat rejält så jag hoppas det bara var tillfälligt. Julia hade kolik och det började nu där Lukas är ungefär. Så håll tummarna för att vi slipper det med honom. Vet inte hur vi skulle orka med ett kolik barn till. Man lider så med dom..

Annars har veckan bara sprungit iväg och vi har haft fullt upp minst sagt! Denna veckan verkar bli likadan. Men tar dagarna som dom kommer för man vet inte hur sömnen blir och vad man orkar med! Tur vädret är fint för det ger extra energi!

Nu ska grillen tändas och sen ska det mumsas för fullt, till efterrät slängde jag ihop en blåbärspaj :):):):)

Inga kommentarer: